شناسهٔ خبر: 61816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد :

ثبت بیش از ۱۱ میلیون ترددوسیله نقلیه درمحورهای مواصلاتی استان زنجان درآبان ماه

عبدالحسین علی ‌اکبری با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۷۴ دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در آبان ­ماه سال جاري تعداد ۱۱.۹۰۷.۱۶۹ (۱۱ میلیون و....)تردد وسيله نقليه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و  شهرسازی استان زنجان ، با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان، در آبان ­ماه سال جاری تعداد ۱۱.۹۰۷.۱۶۹ (۱۱ میلیون و....)تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

علی اکبری با اعلام این خبرافزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده­های کشور حدود ۵۴۶ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۷ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۴۹۷.۶۵۲ تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با ۱۱.۷۴۳ جابجایی صورت گرفته است.

۲۲ درصد از كل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۵۹۹.۰۵۶ وسیله نقلیه سنگین). در حالیکه میانگین کشوری ۱۵درصد بود و استان زنجان در رتبه ۸ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­‌ها قرار دارد. میانگین كاركرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۶درصد بوده‌است.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 وی تصریح کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۳۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین كشوری این نرخ در این مدت ۳۵۶ وسیله نقلیه می‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۲۲ را در كشور داراست.

بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین- زنجان با ۷۳۹ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۴  تردد در ساعت صورت گرفته است. با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه­های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می­‌شود جمعا ۶.۲۴۹.۷۴۷ تردد است که حدود۵۲درصد از کل تردد در محورهای استان می‌باشد.

نظر شما