شناسهٔ خبر: 61834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر توسعه منابع راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

صرف اعتبار برای کاهش تصادفات در جاده ها سرمایه گذاری است نه هزینه

جلسه چهارمین جلسه کارگروه حمل و نقل ، شریانهای حیاتی ، بلایا و طوفان استان کردستان با حضور اعضای کارگروه صبح امروز شنبه در محل اداره کل راه و شهرسازی کردستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان ، شهرام شکری مدیر توسعه منابع گفت:با توجه به آمار فوتی اعلام شده در سال ، متأسفانه  تنها خسارات مستقیم تصادفات  چیزی حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیارد تومان است، پس می طلبد که بطور اساسی اقدامات بازدارنده برای کاهش تصادفات از جمله فرهنگ سازی و آموزش از کانالهای مختلف و با استفاده از ظرفیت های متعدد موجود صورت گیرد.

شکری در ادامه اعمال قانون و پیگیری و جدیت در این مورد با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات  جاده ای را راهکاری دیگر برای کاهش تصادفات اعلام کرد و گفت : اختصاص اعتبار برای این موارد نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری ممناسبی است که می تواند در کاهش تصادفات وتلفات جاده ای مؤثر واقع شود.

وی هم چنین خواستار تأمین درآمد پایدار برای راهداری و ورود بیمه ها در بحث نگهداری راهها به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب در این خصوص یاد کرد.

در ادمه جلسه نوذری معاون راهداری اداره کل راهداری کردستان با اشاره به آمادگی راهداری برای انجام عملیات برفروبی زمستانی گفت: ۳۲۳ دستگاه ماشین آلات  سبک ، نیمه سنگین و سنگین آماده ارائه خدمات به مردم شریف استان و انجام عملیات برفروبی در راههای اصلی و بین شهری می باشد .

وی از مشکل در تأمین اعتبار برای عقد قرارداد عملیات برفروبی در راه های روستایی با پیمانکاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: تا کنون نتوانسته ایم بدهی پارسال به پیمانکاران برفروبی راههای روستایی در سال ۹۶ را پرداخت کنیم.

نظر شما