شناسهٔ خبر: 61852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

ثبت ۱۸میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

تریلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ثبت ۱۸میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ثبت ۱۸میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.

علی زندی فر گفت: تردد ۱۷میلیون و  ۹۷۸ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان مرکزی  در آبان ماه سال جاری به ثبت رسید.

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۲ سامانه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان، آمار کل تردد ثبت شده در آبان ماه سال جاری ۱۷میلیون و ۹۷۸هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه بوده که این ترددها نسبت به مدت مشابه ۱۴درصد افزایش داشته است.

وی میانگین سرعت این خودروها را  ۸۴ کیلومتر بر ساعت عنوان و تصریح کرد: میانگین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در کشور ۱۱ درصد است اما این خودروهای سنگین و سبک ۳درصد بیشتر از میانگین کشوری سرعت غیرمجاز داشته‌اند.

زندی فر درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در استان را ۲۶درصد دانست و خاطرنشان کرد: استان مرکزی به علت کریدور غرب به شرق و شمال و جنوب شاهد تردد خودروههای سنگین است لذا تردد خودروهای سنگین در محورهای استان بیشتر از میانیگن کشوری است.

مدیر کل راهداری  و حمل و نقل میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور را ۱۵درصد اعلام کرد و گفت: این ترددها  در استان نسبت به کشور ۱۱ درصد بیشتر است.

وی بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل تردد انجام شده را در محورهای  ازنا-   شازند ، اصفهان-دلیجان ، دلیجان- اصفهان و ساوه- بوئین زهرا  عنوان کرد و افزود: محورهای شازند-اراک ، اراک-شازند، آزادراه تهران- ساوه پرترددترین محورهای استان در آبان ماه گزارش شده‌اند.