شناسهٔ خبر: 61978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد:

آماده مشارکت عمومی برای اجرای TOD در قزوین هستیم/ تاکید وزارت راه و شهرسازی بر اجرای طرح TOD

مسعود حق لطقی مدیر کل راه و شهرسازی در جلسه ارائه جدیدترین مطالعات طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی(TOD)گفت: این طرح یک موضوع میان بخشی است و برای اجرای مناسب آن نیازمند مشارکت همه اقشار مردم از جمله متخصصین، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، دستگاه های اجرایی و مدیریت عالی استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با بیان این مطلب گفت:رویکردجدید وزارت راه و شهرسازی در طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی(TOD)  با رویکرد وزارت قبل همسو بوده و طرح به قوت قبل ادامه پیدا میکند.

وی افزود: یکی از کامل ترین دیدگاه های توسعه شهری که می تواند آغازی بر بهبود وضعیت کنونی شهرها و گامی موثر در راستای توسعه پایدار باشد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی است.

حق لطفی بیان داشت: کیفیت زندگی و قابلیت حرکت در داخل شهرها دو موضوع مهم در وزارت راه و شهرسازی بود که خوشبختانه در اولویت سیاست های مدیران جدید این وزارتخانه نیز قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود:وزارت راه و شهرسازی نگاه مثبتی به طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی(TOD) داشتهو این پروژه در قزوین به عنوان پایلوت کشوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع (TOD)یک موضوع میان بخشی است و با اجرایی شدن این پروژه و گسترش آن در قزوین شاهد به وجود آمدن شرایط مناسبی در حوزه حمل و نقل همگانی و کیفیت زندگی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد:از سال ۱۳۹۰ طرح جامع ترافیک شهر قزوین آغاز شد که باید با شرایط روز بازنگری شود وبرای اینکه طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی به بهترین نحو ممکن اجرا شود نیازمند مشارکت همه‌ی اقشار مردم، متخصصین، سازمان‌های مردم نهاد و به ویژه همکاری رسانه ها به منطور اطلاع رسانی این طرح هستیم.