شناسهٔ خبر: 61997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بیان کرد:

اصفهان پایلوت طرح مطالعات جامع مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی كشور شد

مهدی خضری مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: طرح جامع مطالعاتی مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی كشور به صورت پایلوت توسط كارشناسان این اداره كل انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان، مهدی خضری درحاشیه اولین نشست كارگروه منطقه ای بازرگانی و سرمایه گذاری منطقه چهار كشور اظهار كرد: سند چشم انداز توسعه استان اصفهان نگاه ویژه ای به توسعه صنعت گردشگری دارد.

وی با بیان اینكه سفر در بستر جاده ها و با استفاده از سیستم های حمل ونقل عمومیارتباط مستقیمی با این نهاد دارد، گفت: سرعت توسعه وارتقا زیرساخت های گردشگری، تعداد سفرها و تعداد مجتمع هایخدماتی-رفاهی بین راهی باید با یكدیگر هماهنگ باشد.

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان كرد: یكی از شاخصه های راه های مواصلاتی استان اصفهان یكنواختی است كه در بسیاری از موارد موجب ایجاد خواب آلودگی در راننده و بروز حوادث جاده ای می شود.

وی تصریح كرد: احداث مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان می تواند تصادفات جاده ای یا واژگونی را  كاهش دهد.

خضری تصریح كرد: در بحث مجتمع های بین راهی نیازمند یك الگوی فاخر و یكسان برای ساماندهی این اماكن و افزایش بهره وری مردم وسرمایه گذاران هستیم.

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان خواستار تدوین پیوست های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای مجتمع های خدماتی رفاهی شد و گفت: برای اولین بار در كشور مطالعات جامعی در این باره با محوریت استان اصفهان انجام خواهد شد.

خضری گفت: فروشگاه هایی كه دراین مجتمع ها احداث می شود، خدماتی كه به همشهریان ارائه می شود و حتی نوع غذایی كه در این مجتمع ها سرو میشود و بر روی رفتار ترافیكی رانندگان اثرگذار است در این طرح مطالعاتی بررسی و پیشنهاداتی برای رفع مشكلات كنونی ارائه خواهد شد.

نظر شما