نمایش همه
  •  نشست ۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۰۹:۲۷

    ایزدی در نشست مدیریت هماهنگ نوسازی و بازآفرینی شهری مطرح کرد:

    پایین بودن تاب‌آوری شهری در رویارویی با حوادث طبیعی از مهم‌ترین معضلات شهرها/ رویکرد دوره‌های پیشین در بازآفرینی شهرها کارآمد نبود/ همه‌جانبه‌گری برای رویایی با مشکلات محلات ناکارآمد شهری ضروری است

    معاون وزیر راه و شهرسازی پایین بودن تاب‌آوری شهزی در رویارویی با حوادث طبیعی را یکی از مهم‌ترین معضل فعلی شهرهای کشور دانست و گفت: به نظر می‌رسد اقدامات دولت و شهرداری در دهه‌های گذشته نتوانست با سرعت گسترش محدوده‌های ناكارآمد برابری داشته باشد. این سرعت به قدری زیاد بوده كه نه تنها این اقدامات در برخی موارد نتوانسته خسارات آن را كاهش دهد، که باعث دو چندان شدن مشكل هم شده است.

  • پیروز حناچی ۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۰۸:۴۹

    شهر را با فروش ارزش‌های آن اداره نكنيم

    پيروز حناچی*: تخریب بناهای ارزشمند و تاریخی شهر در جریان توسعه به شیوه اداره امور شهری بر می‌گردد. اینكه با ایجاد و فروش عوارض مبلغ اعتبار شهر را تامین كنیم، نه تنها بناهای ارزشمند و تاریخی آن تخریب خواهد شد كه تمام ارزش‌های شهر از جمله رود- دره‌ها، فضاهای سبز و تمام مواردی كه باید به عنوان هویت شهری حفاظت شوند، در معرض خطر هستند به این دلیل كه در چنین شرایطی یك گردونه باطل شكل می‌گیرد. مدیریت شهری، شهر را می‌فروشد كه بتواند آن را اداره كند، از طرفی امكان اداره آن را ندارد، به این دلیل كه تمام ارزش‌های شهر، فروخته شده است. اما در هر صورت قانون هم چارچوب‌هایی برای حفاظت از هویت شهری در نظر گرفته است.

  • سید محمدبهشتی ۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۰۸:۱۶

    زندگی در شهری كه چراغی ندارد رعب‌آور است

    سیدمحمد بهشتی*: ویلای نمازی در دوره پهلوی دوم توسط معمار، مولف و طراح مطرح ایتالیایی جیو پونتی در باغی بزرگ در محله دزاشیب تهران احداث شد. پونتی در زمره بازیگران اصلی صحنه معماری معاصر جهان است كه در تمامی عرصه‌های طراحی از كوچك‌ترین مقیاس تا بزرگ‌ترین مقیاس صاحب‌اثر است.

  • مشهد ۱۳۹۵-۱۰-۰۷ ۰۸:۱۱

    معماری مشهد با معماری اسلامی فاصله زیادی دارد

    معماری در مشهد داستانی چند صد ساله است، اما امروز که به این کلانشهر می‌نگریم، از آن میراث چند صد ساله، تنها گنبد طلایی حضرت رضا (ع) و اماکن زیارتی پیرامون آن باقی مانده و کلیت شهر با معماری اسلامی فاصله بسیاری گرفته است.