شناسهٔ خبر: 101352 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌برداری از طرح مرتبط با شناورهای تجاری-خدماتی با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد ریالی/جذب سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیارد ریالی بخش غیردولتی در بنادر تجاری/ترانزیت ۷۱ هزار تن کالا از بندر انزلی به کشورهای عضو اوراسیا 

بندر کنگ بهره‌برداری از طرح مرتبط با شناورهای تجاری-خدماتی با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد ریالی، جذب سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریالی بخش غیردولتی در بنادر تجاری، ترانزیت ۷۱ هزار تن کالا از بندر انزلی به کشورهای عضو اوراسیا،از اهم اخبار این هفته حوزه حمل‌ونقل دریایی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

در حوزه دریایی و بندری باید فعالیت جهادی صورت گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید در حوزه دریایی و بندری فعالیت جهادی صورت گیرد،‌ گفت: توسعه دریامحور؛ در عمل و نه صرفا به عنوان شعار، نگاه کلان سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.

بهره‌برداری از طرح مرتبط با شناورهای تجاری-خدماتی با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد ریالی

بهره‌برداری از یک طرح مرتبط با شناورهای تجاری–خدماتی با ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۰ تن و به ارزش ۱۴ ميليارد ریال از محل وجه اداره، یکی از اقدامات انجام شده سازمان بنادر و دریانوردی در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم است.

اعلام آخرین وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر ایران

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳۲ درصدی داشته است.

افزایش ۷۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهیدرجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات ۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۵۸ تن انواع کالای اساسی به بندر شهیدرجایی طی هشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: واردات این کالاها در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.

جذب سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریالی بخش غیردولتی در بنادر تجاری

جذب سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریالی بخش غیردولتی در بنادر تجاری از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در سه ماهه نخست فعالیت دولت سیزدهم است.

افزایش ۲۲ درصدی تخلیه کالا در بندر خرمشهر طی ۸ ماه گذشته 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات تخلیه کالا در بندر خرمشهر ۲۲ درصد افزایش یافت.

ترانزیت ۷۱ هزار تن کالا از بندر انزلی به کشورهای عضو اوراسیا 

از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر انزلی ۱۲.۷ درصد افزایش داشت.

تشریح مزیت‌ها و چالش‌های شناورهای رو-رو در ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بنادر انزلی و آستارا نیازمند پهلوگیری شناورهای رو-رو هستند، تاکید کرد: وجود این شناورها؛ عامل مهمی در بهبود وضعیت صادرات کشور است.

پیام تبریک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در پیامی، فرارسیدن ۷ آذر روز نیروی دریایی را به فرماندهان و تمامی دریادلان بیدار و رزم آشنای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

احصاء مشکلات و چالش‌های شرکت‌های فعال در بندر امیرآباد 

مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی امیرآباد گفت: مشکلات و چالش‌های پیش روی شرکت‌های فعال در بندر امیرآباد احصا می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۹۹/۵ درصدی فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

تکمیل و همچنین ادامه اجرای طرح‌های توسعه‌ای بنادر از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم است.

۳۳۲ سازه دریایی سواحل هرمزگان مشمول مسئولیت‌ها و نظارت سازمان بنادر 

در بیست و یکمین نشست کمیته استانی ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان اعلام شد که ۳۳۲ سازه دریایی در سواحل هرمزگان مشمول مسئوليت‌ها و نظارت سازمان بنادر هستند.

ساخت یک فروند شناور مسافربری در قشم 

یک فروند شناور مسافربری پیشرفته کاتاماران به دست متخصصان داخلی در یکی از کارخانجات شناور سازی قشم ساخته شد.

شناور مغروقه «سارا » از آبراه خورموسی خارج‌ شد 

شناور مغروقه «سارا » که از ۱۵ سال پیش در مسیر کانال خورموسی غرق شده بود، از عمق ۱۷ متری این آبراه بطور کامل خارج سازی و لاشه آن به ساحل بندر امام منتقل شد.

سهم بالای بندر شهیدرجایی از واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالای کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد بندر شهیدرجایی برای کشورهای شمالی دریای خزر به منظور سرمایه گذاری و ترانزیت کالا، گفت: فاصله این بندر تا مسیر کشتی‌ها در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، بسیار کوتاه است.

بررسی چالش‌های توسعه صادرات از بندرامیرآباد 

اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی چالش‌های موجود در توسعه صادرات کالا از طریق مرزهای آبی و چگونگی افزایش مراودات بین‌المللی کالا در بندرامیرآباد را بررسی کردند.

سفرهای دریایی فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و‌ارائه کارت واکسن 

سرپرست معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمهیدات لازم برای از سرگیری سفرهای دریایی اندیشیده شده است.

روابط ایران و آذربایجان برادرانه بوده و خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده و خواهد بود از مذاکره با این کشور برای تاسیس کریدور خلیج-فارس دریای سیاه خبر داد.

رکورد تازه‌ خروج کالاهای اساسی از بندر امام

به دنبال بارگیری و ارسال بیش از ٧٧ هزار تن انواع کالاهای اساسی در یک شبانه‌روز، رکورد تازه‌ای در زمینه خروج کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی(ره) به ثبت رسید.

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، فعالیت شناورهای رو-رو را عامل توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور توصیف کرد وگفت: ایران؛ از پتانسیل بسیار بالایی در این حوزه برخوردار است.

رشد ۵۷ درصدی سفرهای دریایی در بنادر مسافری مرکز استان هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز استان خبر داد.

تاثیر ویژه حمل‌و‌نقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی

تاثیر ویژه حمل‌ونقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی و امکان تبدیل قرقیزستان به کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای از اهم اخبار این هفته حوزه حمل‌ونقل دریایی به‌شمار می‌آیند.