شناسهٔ خبر: 36957 - سرویس جاده‌ای

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر رئیس جمهوری به استان‌های گیلان و سمنان/ افتتاح قطار حومه ای تهران- گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی/ آمار تردد جاده‌ای در ایام نوروز از سوی استان‌ها

گزارش آخر هفته  سفر رئیس جمهوری به استان‌های گیلان و سمنان و افتتاح پروژه‌های عمرانی موجود در استان، افتتاح قطار حومه‌ای تهران-گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی و همچنین اعلام آمار تردد جاده‌ای در ایام نوروز از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه استان‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر دو میلیون تردد وسایط نقلیه در جاده‌های استان از ۲۵ اسفند ۹۵ تا هفتم فروردین ماه جاری به وسیله ۶۲دستگاه تردد شمار ثبت شده است.

هرمزگان

فرماندار بندرعباس گفت: ورود یک میلیون و ۱۵۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی به این شهرستان از ۲۵ اسفند ۹۵ تا کنون به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

گیلان

‌رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان گیلان و در بدو ورود به شهرستان رشت گفت: راه آهن قزوین - رشت در حال طی کردن مراحل نهایی است و این خط ریلی، امسال به بهره برداری می رسد.

پروژه آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و رودبار در گیلان به بهره‌برداری رسید.

یزد

در اولین نشست مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان یزد رویکرد جدید این اداره کل در سال ۹۶ مطرح و مقرر شد در این راستا برنامه‌های هر بخش تدوین و رویکرد برنامه محوری در دستور کار قرار گیرد.

فارس

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد که میزان رشد‌ پروازی فرودگاه شیراز نسبت به نوروز سال‌گذشته حدود ۲۰ درصد و هم‌چنین کل مسافر جابجا شده حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر راهبردی و هدایت طرح‌های بازآفرینی شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، از مستندسازی بیش از ۳ هزار بنای تاریخی شیراز طی یک سال گذشته خبر داد.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی با تاکید بر استاندارد و ایمن بودن راه‌های منطقه کرمان جنوبی مسافرین نوروزی را دعوت کرد با اطمینان به دیدار جاذبه‌های طبیعی خصوصا آبشارها و جنگل‌های زیبای منطقه بروند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان وضعیت پل‌های بزرگ در دست احداث حوزه راه و شهرسازی جنوب استان را تشریح کرد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اعلام تخصیص اعتبارهای مناسب از سوی وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای فضاهای آموزشی در سطح استان، از انتشار منظم مصوبه های کمیسیون ماده ۵ در راستای رعایت حقوق شهروندی خبر داد و راهکارهای استان را برای کاهش تخلفات ساخت و ساز تشریح کرد. 

کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توفیقات این اداره کل در پیشبرد عملیات راهسازی و طرح‌های تفصیلی شهرها اولویت برنامه‌های این اداره کل را توسعه راه‌های بزرگراهی و اصلی پایتخت طبیعت ایران عنوان کرد.

خراسان شمالی

بازرسان کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات خدمات سفر خراسان شمالی در طول ایام نوروز ۹۶ از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در محل پایانه مسافربری شهرستان بجنورد و پارک‌سوارهای خلیج‌فارس و امام رضا شهرستان بجنورد بازدید به عمل آوردند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تحویل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بجنورد گفت: گریزراه در ورودی بجنورد-آشخانه به بهره‌برداری رسید.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، بخشی از مهمترین فعالیت‌های استان اصفهان را در سال ۹۵ و اولویت‌ اقدامات سال جاری (۹۶) را تشریح کرد.

البرز

تردد بیش از ۱۴ میلیون و ۸۸۰ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۴ فروردین امسال این استان را در رتبه استان‌های پرتردد کشور قرار داده است.

گلستان

برای نظارت بر تأسیسات آب و فاضلاب املاک مسکونی و غیرمسکونی در گلستان، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای به امضای ادارات کل راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب و سازمان نظام‌مهندسی استان رسید.

آذربایجان شرقی

جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات مسکن مهر شهرستان میانه در آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان آمار تجمیعی ترددهای نوروزی در محورهای حوزهٔ استحفاظی این اداره کل را تشریح کرد.

خوزستان 

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از رشد ۱۴۲ درصدی گردشگری نوروزی در بندر آبادان خبر داد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد که تا اين لحظه هيچگونه خرابی براثر وقوع زلزله در راه‌های مواصلاتی استان گزارش نشده است.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه مدیریت فنی و اجرایی اداره کل از روند اجرایی بیمارستان بهار بازدید نموده و از نزدیک در جریان پیشرفت کار قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی ۲۸۰ هزار و ۵۸۸ مسافر با وسایل نقلیه عمومی در ایام طرح نوروزی در استان همدان خبر داد، این در حالیست که به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان همدان، از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند) سال گذشته تا (۱۵ فروردین) امسال ۸ میلیون و ۴۲۸ هزار خودرو از محورهای استان همدان تردد داشته‌اند.

سمنان

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور و وزریر راه و شهرسازی به این استان از افتتاح چندین پروژه راه به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان دراین سفر خبر داد.

قم

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم دو پروژه مهم احداث قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان و تکمیل صحن شرقی حرم حضرت معصومه(س) از مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان قم بوده که با پیشرفت خوبی در دست انجام است.