شناسهٔ خبر: 59228 - سرویس مسکن و شهرسازی

مقدم در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

بروز فساد در سازمان نظام‌مهندسی جای تأسف دارد/ بايدافراد فاسد مشخص و مجازات شوند

محمود مقدم عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی این روند مبارزه با فساد را مصلحت می‌داند، گفت: قانون نظام مهندسی نیاز به شفاف سازی دارد و اکنون از تمام ظرفیت‌های قانون نظام مهندسی فعلی استفاده نشده است.

محمود مقدم عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران و دارای دکترای مهندسی مکانیک در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات وزیر راه و شهرسازی در مبارزه با فساد در سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: فساد در هر جایی مذموم است چه برسد به سازمان فرهیخته‌ای مانند سازمان نظام مهندسی که جای تأسف دارد و باید در این زمینه‌ها شخص فاسد را از دیگر افراد جدا کرد اما قانون نظام مهندسی به صورتی است که متاسفانه سربسته عمل می‌شود و شفاف نمی‌توان در آن عمل کرد. 

وی افزود: قانون نظام مهندسی برای عده‌ای امکان وسوسه و سوء استفاده را به وجود آورده که جای تاسف دارد و ورود وزیر راه و شهرسازی به این موضوع بسیار خوب است تا وضعیت افراد فاسد مشخص شود. 

عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران درباره بازنگری قانون نظام مهندسی گفت: قانون باید ثبات لازم را داشته باشد و از ظرفیت‌های قانونی آن استفاده شود که متاسفانه از تمام ظرفیت‌های قانون فعلی نیز استفاده نشده است. 

وی تصریح کرد: اصلاح قوانین آسان نیست و نیاز به تشریفات زیادی دارد، در هر حال قانون تا زمانی که جاری هست باید به طور کامل استفاده شود اما بخش‌هایی از قانون فعلی نظام مهندسی فراموش شده و بدون استفاده مانده است. 

مقدم افزود: با این حال باید توجه کرد حفظ حریم خصوصی افراد در معرض اتهام از شاخصه‌هایی است که طبق اصول اخلاقی رعایت شود و از مرجع قانونی باید اتهام افراد پیگیری شود، وزیر راه و شهرسازی نیز با تجربیاتی که دارد این روند مبارزه با فساد را مصلحت دانسته است.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند