شناسهٔ خبر: 59232 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

وجدان بیدار جامعه کاملا همراه اقدام ضدفساد آخوندی است/ آخوندی در سخت‌ترین شرایط برجام، هواپيما وارد ايران كرد/ برخی به دنبال تخريب آخوندی در مجلس هستند

علی ساری در پی اقدامات ضد فساد در سازمان نظام مهندسی ساختمان كه توسط عباس آخوندی صورت گرفته است، نمایندگان مجلس از طيف‌ها و كميسيون‌های مختلف به اين اقدام واكنش نشان داده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مسیر مبارزه با فساد اغلب نمایندگان مجلس معتقدند حركت در اين مسير هزینه‌هاي زيادي دارد و اقدامات صورت گرفته توسط وزير راه و شهرسازی یک گام مثبت در این مسیر است و وجدان بیدار جامعه همراه و هم‌گام با ایشان در مسیر مبارزه با فساد است.

علی ساری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم اهواز، بای، حمیدیه و کارون در استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص بحث مبارزه با فساد و اقدام اخیر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مباحث مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: در حوزه وزارت راه و شهرسازی وقتی به شاکله آن نگاه می‌کنیم یک انسان مثبت و زحمتکش به نام آقای آخوندی وجود دارد اما چون همه کارها در این وزارتخانه توسط ایشان انجام نمی‌گیرد، خیال‌مان از بابت انجام برخی کارها راحت نیست.

آخوندي در سخت‌ترین شرایط برجام، هواپيما وارد ايران كرد

وی افزود: در حوزه جاده ضعف وجود دارد که باعث شده با آبروی آقای آخوندی بازی شود. ایشان مدیری است كه در سخت‌ترین شرایط از برجام قبل از به مشکل خوردن آن استفاده بهینه داشت و نهایت بهره را برد. خیلی از افراد وقتی او سوار هواپیما شد و به ایران آمد کار او را تبلیغاتی دانستند اما به نظرم آخوندی به آنهایی که اعلام کردند برجام ظرفیت ندارد ثابت کرد که می توان از آن کمال بهره را برد و به بهترین شکل این ادعا را نشان داد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بابت ایستادگی وزیر راه و شهرسازی در بحث مبارزه با فساد و مقاومت در برابر سهم خواهی‌ها گفت: مبارزه با فساد همیشه هزینه‌هایی همچون اتهام، برچسب به خود فرد و اعضای خانواده اش را دارد و وقتی وارد این راه می‌شویم مشکلاتی وجود دارد. نقد وزارت راه و شهرسازی سرجای خود اما کار آخوندی و اهرم ایشان مقابل عده‌ای که جا خوش کرده‌اند و سعی می‌کنند به هر شکلی سوء استفاده كنند هزینه دارد اما وجدان بیدار جامعه کاملا همراه کسانی است که پای این مسیرها ایستادگی می‌کنند.  

نماينده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: اعتماد یک پروسه صددرصدی است و این میزان از سهم های کوچک و حتی کمتر از یک درصد تشکیل می‌شود. هرکس در این مسیر گامی بردارد موجب اعتماد مردم خواهد شد و اقدام وزیر راه و شهرسازی هم در همین مسیر است. بازهم تاکید می کنم وجدان بیدار جامعه همراه و هم‌گام با ایشان در مسیر مبارزه با فساد است.

ساری در ادامه با اشاره به مباحث موجود در بحث نظام مهندسی و اختلافات موجود در آن گفت: بنده به عنوان دانش آموخته مهندسی به نظرم در مجموعه نقدهای نظام مهندسی نمی توان حق را کاملا به یک طرف داد. آنچه که طی سال های گذشته شاهد آن بودیم این است که دو طرف در یک مسیر گام برنداشته اند و همین موضوع باعث شد تا این چالش ها عمیق شود. در این مسیر متاسفانه نظام مهندسی هم در انتخاب افراد اشتباه داشت و باعث شد خروجی مطلوبی نداشته باشد. به همین خاطر این موضوع می‌‌طلبد که هر دو سمت با یک دید مشترک به این بحث نگاه کنند تا خروجی مثبت مدنظر جامعه حاصل شود. با این حال گام هایی که آقای آخوندی در بحث مبارزه با فساد برداشته اند از زوايایی که در جامعه نگاه می‌کنیم مثبت بوده است.

بیشتر بدانید:

ارائه گزارش تخلفات ۳۹ صفحه‌ای رجبی به آخوندی

تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

اعلام جعلی بودن مدرک تحصیلی رييس سابق كميسيون عمران مجلس از سوی دانشگاه امام‌حسین(ع)

حمایت قاطع ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و مجلس شورای اسلامی از مواضع ضد فساد آخوندی

بازتاب سخنرانی و اقدامات ضد فساد آخوندی در رسانه‌ها/ سکوت رسانه‌های ضد دولت در برابر تخلف و فساد

نگاهی به ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

غرضی: اقدامات آخوندی در مقابله با فساد نظام‌مهندسی تازه آغاز کار است

واکنش جامعه‌شناسان به رشد غده‌های سرطانی در برخی سازمان‌ها: آخوندی در راه مبارزه با فساد تنهاست

وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظرعالیه تکلیف قانونی در اجرای درست قوانین نظام مهندسی دارد

مدرک لیسانس سیدمهدی هاشمی جعلی است/ مدیران دولت نهم و دهم باید پاسخگو باشند