شناسهٔ خبر: 97769 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر تغییر می‌کند/ میانگین روزانه ۵۸۰ دستگاه کامیون؛ در حمل یکسره کالاهای اساسی از بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن بار کالای اساسی از بنادر طی ۶ ماهه نخست امسال

اعزام‌ افزون بر هزار دستگاه ناوگان باری سیستان و بلوچستان به بندر چابهار جهت حمل کالای اساسی .jpg تغییر مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر ، حمل یکسره کالاهای اساسی از بندر چابهار توسط میانگین روزانه ۵۸۰ دستگاه کامیون و تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن بار کالای اساسی از بنادر طی ۶ ماهه نخست امسال توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن بار کالای اساسی از بنادر طی ۶ ماهه نخست امسال توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای 

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تخلیه میانگین روزانه کالای اساسی از بندر امام خمینی به ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون رسید، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیون تن کالا اساسی از تمامی بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

خرید کشتی‌های جدید و نوسازی کشتی‌ها؛ ضرورت بسیار مهم در حوزه دریایی

دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه ایمنی پایین‌، محدودیت در اجاره و تردد کشتی با سن بالا، عدم تطابق با الزامات و استانداردهای روز، استهلاک بالا و هزینه‌های پشتیبانی تصاعدی؛ ۵ چالش مهم ناوگان دریایی فرسوده است، گفت: خرید کشتی‌های جدید و نوسازی کشتی‌های موجود؛ ضرورت بسیار مهم در حوزه دریایی است.

پیام تبریک مدیرعامل سازمان بنادر برای بازگشت مقتدرانه هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی پیامی بازگشت مقتدرانه هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

۶۸۹ شناور در کارگاه‌های شناور‌ سازی‌های هرمزگان درحال ساخت است 

از سال ۹۷ تاکنون ۱۴۰۹ مجوز ساخت شناور اعم از قایق تا شناورهای فلزی زیر ۳هزار GT صادر شده که تاکنون ۷۲۰ فروند از مجوزهای صادر شده تکمیل و به ثبت رسیده است.

مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر تغییر می‌کند

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییر در مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر کشور در دستورکار این سازمان قرار گرفته است.

میانگین روزانه ۵۸۰ دستگاه کامیون؛ در حمل یکسره کالاهای اساسی از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: به صورت میانگین روزانه ۵۸۰ دستگاه کامیون در بندر چابهار، کالاهای اساسی را به روش حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف در کشور منتقل می‌کنند.

 آمادگی سازمان بنادر برای ارایه تسهیلات ساماندهی شناورهای سنتی

نشست بررسی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های شرکت‌های زیرمجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، برای تولید و یا مونتاژ موتورهای دریایی چهارزمانه، با حضور جلیل اسلامی؛ معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و منوچهر علی‌پور؛ معاون بازرگانی سازمان صنایع دریایی برگزار شد.

خروج ۷۵ هزار تن کالاهای متروکه در سه ماهه اخیر از بندرامیرآباد 

با خروج ۷۵ هزار تن کالاهای متروکه در سه ماهه اخیر از بندرامیرآباد، ۱۵ درصد فضای خالی جهت قرارگیری کالاهای اساسی در انبارها و سیلوهای این بندر ایجاد شده است.

تشریح روند اجرای قانون جایگزینی موتور چهارزمانه در شناورها

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار شناور با موتور دوزمانه در کشور وجود دارد، گفت: تا یکسال و نیم آینده بر اساس قانون، موتور شناورها باید به چهارزمانه تغییر پیدا کند.

تعمیر ۸ فروند شناور خدماتی در ۵ ماهه نخست سال جاری 

طی پنج ماهه نخست سال جاری ۱۳ دستگاه موتور اصلی و دیزل ژنراتور مربوط به ۸ فروند شناور ملکی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اتکا بر توان و تخصص نیروهای بومی تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.

افزایش توان تخلیه و بارگیری محصولات پتروشیمی در بندرامام(ره) 

با اتکاء بر توان و تخصص نیروهای بومی امکان تخلیه و بارگیری محمولات حاوی فرآورده‌های صنایع پتروشیمی به وسیله باکت مکانیکی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) فراهم شد.

ورود چهار کشتی حامل ۲۷۶ هزار تن گندم در هفته نخست مهرماه

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پنج کشتی کالای اساسی حامل روغن، جو و گندم در حال انجام فرایند قانونی و اسنادی هستند و طی روزهای آینده( پایان شهریورماه ) در بندر شهید رجایی پهلودهی خواهند شد.

اتصال کریدورها به بنادر؛ عامل افزایش ۵۰ درصدی ترافیک کالا و کانتینر در بنادر

رییس هیأت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: اتصال کریدورها به بنادر؛ بیش از ۵۰ درصد ترافیک کالا و کانتینر در بنادر را افزایش می‌دهد و عامل بسیار مهمی در توسعه، رونق و پویایی بنادر کشور است.

رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا از آغاز سال 

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۷ درصدی برخوردار شده است.

اجرای ۲ پروژه بزرگ عمرانی در بندر بوشهر 

احداث موج شکن‌های طرح توسعه بندر کنگان و ایجاد ۲۰۰ متر اسکله تجاری بندر دیر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر دنبال می‌شود.