شناسهٔ خبر: 100371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های استان اعلام کرد:‌

ضرورت ارتقای سامانه‌های هوشمند ثبت تردد جاده‌ای

سعید کریمی رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان بر ضرورت ارتقای سامانه های هوشمند ثبت تردد جاده ای تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان سعید کریمی در نشست پیشگیری و مقابله با سرقت و تخریب سامانه های هوشمند ثبت تردد جاده ای استان همدان گفت: به دلیل این که دوربین‌های ثبت تخلفات در مسیرهای برون شهری نصب شده اند و با توجه به حجم کم ترافیک و تردد، عملکرد و نگهداری دوربین‌ها با مسیرهای درون شهری متفاوت و به مراتب سخت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای فیزیکی این دستگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: راه اندازی گشت خودروی مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با پلیس راه و ناجا می تواند گره گشای قسمتی از این مشکلات باشد که البته نیاز به هماهنگی های بیشتر در استان دارد.

کریمی اظهار داشت: استان همدان بیشترین سامانه های هوشمند سطح تردد جاده ای موجود دراستان‌های دیگر نسبت به راه‌های شریانی کشور را داراست که می طلبد پیشگیری و مقابله با سرقت و تخریب سامانه‌های هوشمند را در دستورکار قرار دهیم تا کاستی در این مورد پیش نیاید.

وی ادامه داد: برای دوربین‌ها، محافظ، کمکی و جی پی اس می تواند در دست بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: درحقیقت باید تحقیق میدانی و عملی انجام شود تا نسخه ای مناسب و مقرون به صرفه که بتواند از آسیب رساندن و تخریب جدی جلوگیری کند، در دسترس ما قرار گیرد.

محسن حسینی، معاون فنی و راه های روستایی اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز گفت: هرچند ما در این اداره کل، بهره‌برداری نسبی ترافیکی جاده ای خود را از سامانه های ثبت هوشمند تردد جاده ای داریم اما در حقیقت پلیس راه ها و پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط بهره‌بردار اصلی و درجه اول آن هستند.