شناسهٔ خبر: 100593 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تاثیر ویژه حمل‌و‌نقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی/قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشد/رشد ۲۰۳ درصدی صادرات نفتی در بنادر شرق هرمزگان

کشتی در بندر چابهار تاثیر ویژه حمل‌ونقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی و امکان تبدیل قرقیزستان به کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای از اهم اخبار این هفته حوزه حمل‌ونقل دریایی به‌شمار می‌آیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

همکاری نیروی دریایی ارتش و سازمان بنادر در راستای تامین حداکثری امنیت دریایی کشور و خطوط کشتیرانی

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همکاری نیروی دریایی ارتش و سازمان بنادر در راستای تامین حداکثری امنیت دریایی کشور و خطوط کشتیرانی نیز اعتلای فعالیت‌ها در حوزه دریایی و به ویژه خطوط کشتیرانی تاکید کرد.

تاثیر ویژه حمل‌و‌نقل دریایی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل‌ونقل دریایی تاثیر ویژه‌ای در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی دارد، گفت: پیشرفت حمل‌و‌نقل دریایی در گرو توسعه ناوگان دریایی است.

قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشد

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به امکان توسعه حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی بین ایران و قرقیزستان گفت: قرقیزستان می‌تواند کریدور ترانزیتی ایران به حوزه شانگهای باشد.

پیشنهاد تاسیس صندوق مشترک توسعه اقتصادی ایران و قرقیزستان

معاون اول نخست وزیر و وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری قرقیزستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی مبنی بر تاسیس صندوق مشترک توسعه اقتصادی دو کشور ارائه داد.

تسهیل دسترسی ریلی ایران به چین از مسیر قرقیزستان 

وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری ریلی ایران و قرقیزستان موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند امکان دسترسی راحت‌تر ایران به کشور چین را نیز فراهم کند.

بررسی ظرفیت‌های ترانزیتی در نشست کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل 

در پنجمین نشست کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت ضرورت برقراری خطوط مستقیم کشتیرانی بین المللی به چابهار، تسریع در تکمیل پروژه ریلی چابهار به زاهدان، تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی در چابهار و ادامه همکاری با اپراتور هندی مورد تبادل نظر و تاکید «کارگروه ملی» قرار گرفت.

توسعه همکاری‌ سازمان بنادر و نیروی دریایی سپاه در اجرای برنامه‌های راهبردی دریایی کشور

در دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تقویت و توسعه همکاری‌های دو در اجرای برنامه‌های راهبردی دریایی کشور و امنیت دریانوردی تاکید شد.

آماده‌سازی کیف پول الکترونیک برای مشتریان کانتینری

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از آماده سازی کیف پول الکترونیکی در سامانه کنترل عملیات کانتینری (CCS) خبر داد.

علاقه‌مندی قرقیزستان برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی

معاون اول نخست وزیر جمهوری قرقیزستان با بیان اینکه به دنبال سرمایه‌گذاری در بندرشهید رجایی هستیم، گفت: مذاکره با ازبکستان و ترکمنستان برای تبادل تجاری از مسیر بندرعباس آغاز شده و امیدواریم این مذاکرات زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

توسعه ناوگان و حمل‌ونقل دریایی امری حیاتی برای اقتصاد کشور است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه توسعه ناوگان و حمل‌ونقل دریایی امری حیاتی برای اقتصاد کشور است،‌ گفت: ضرورت دارد حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی به دوران اوج خود بازگردد.

نجات یک شناور تفریحی به همراه ۲۰ مسافر 

یک شناور تفریحی به همراه ۲۰ مسافر توسط تیم جستجو و نجات بنادر و دریانوردی گیلان نجات یافت.

رشد ۲۰۳ درصدی صادرات نفتی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد ۲۰۳ درصدی صادرات کالاهای نفتی و ۴۴ درصدی کاپوتاژ از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه خبرداد.

ترانزیت کالا و بهره‌مندی از توان لجستیکی؛ مهم‌ترین اهداف سرمایه‌گذاری قرقیزستان در بندر شهیدرجایی

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا و بهره‌مندی از توانمندی لجستیکی ایران از مهم‌ترین اهداف قرقیزستان برای سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی است، گفت: طرف قرقیزستانی به منظور جابجایی ۵ میلیون تن کالا از بندر شهیدرجایی در فاز اول، اعلام آمادگی کرده است.

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‎‌گذاری بندرامام خمینی(ره)

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در راس هیاتی، با سفر به بنادر استان خوزستان، از پروژه‌های توسعه‌ای، زیربنایی و سرمایه‌گذاری و همچنین از روند جاری تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بازدید می‌کند.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در بندر امام خمینی(ره)

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری برای بازدید از پروژه‌های عمرانی، توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بندر امام خمینی(ره) به استان خوزستان سفر کرده است.

افزایش ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی طی هشت ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

برنامه سازمان بنادر برای لایروبی بنادر با استفاده از فناوری علوم مکانی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت دستورالعمل سرویس کمک رسانی دریایی، سیستم توسعه هواشناسی کاربردی دریایی، مدیریت اجرای الزامات آب توازن کشتی‌ها و برنامه این سازمان برای لایروبی بنادر ایران را تشریح کرد.

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از روند فزاینده سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد و تاکید کرد: ابتدای امسال تا‌کنون، بیش از ۲هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام امضا شده است.