شناسهٔ خبر: 101535 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

احداث ۴۹ کیلومتر و بهره‌برداری حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی/ اتمام عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح جاده فیروزکوه-قائم شهر تا شش ماه دیگر

راه‌های استان مرکزی در پنجمین رده سیستم‌های هوشمند جاده ای کشور احداث ۴۹ کیلومتر و بهره‌برداری حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ابلاغ بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت تامین مالی پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل کشور از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رشد ۹۳ درصدی ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی

در سه ماه نخست عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توان به رشد ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی کشور در سه ماه نخست عملکرد دولت سیزدهم است.

پیش‌بینی اجرای ۶۰۰۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در راه‌های کشور تا پایان سال 

در هشت ماهه سال جاری عملیات اجرایی انواع روکش‌های آسفالت گرم و تقویتی در ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور اجرایی شد.

بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی متناسب با مأموریت های آن تصویب شود 

وزیر راه و شهرسازی ضمن درخواست همراهی نمایندگان مجلس برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد که بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی متناسب با مأموریت های آن تصویب شود.

پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۲۵ درصدی تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ابنیه فنی

تهیه اولویت سوم محورهای پیشنهادی برای نصب و توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سه‌ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

معاینه فنی بیش از ۲۱ هزار ناوگان سنگین در خراسان جنوبی 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در تشریح اقدامات صورت گرفته در اداره ایمنی و ترافیک استان طی هشت ماهه اول سال ۱۴۰۰ به معاینه فنی ۲۱ هزار و ۴۵۱ ناوگان سنگین استان اشاره کرد.

هزار و ۶۹۳ پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین صادر شد 

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور هزار و ۶۹۳ پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان از ابتدا سال جاری تاکنون خبر داد.

دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات و توافقات صورت گرفته با با پاکستان، قرقیزستان. ترکمنستان و آذربایجان بر دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان تأکید کرد.

جابه‌جایی ۱۳۷/۸ میلیون تن بار و حمل ‌بیش از ۸ ميليون تن كالای اساسی از بنادر

جابه‌جایی ۱۳۷.۸ میلیون تن بار و حمل ‌۸.۲۵ ميليون تن كالای اساسی از بنادر از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه جابه‌جایی کالا در سه ماه نسخت عملکرد دولت سیزدهم است.

احداث ۴۹ کیلومتر و بهره‌برداری حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی

وزارت راه‌وشهرسازی در گزارشی مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش احداث و توسعه زیربناهای راه‌ها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد.

ابلاغ بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت تامین مالی پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل کشور 

وزارت راه‌وشهرسازی در گزارشی مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم ارائه کرد.

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارتباط صنعت و دانشگاه را شتاب می‌دهد 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت با هدف ارتقای کیفیت و استاندارد سازی پروژه‌های عمرانی کشور و نیز تربیت نیروی‌های فنی ماهر برای توسعه زیر ساخت‌های کشور، آماده ارائهت خدمات به دانشجویان و دانشگاه‌ها در سراسر کشور است.

رونق پایانه مرزی سرو و افزایش سه برابر ترددهای مرزی 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در دهمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی از رونق پایانه مرزی سرو و افزایش سه برابری ترددهای مرزی این مرز در هشت ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

روسازی و زیرسازی ۷۹ کیلومتر آزادراه

وزارت راه‌وشهرسازی در گزارشی مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بخش احداث و توسعه زیربناهای آزادراه‌ها در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم را اعلام کرد.

۵۰ برنامه عملیاتی برای هوشمندسازی سامانه‌های جاده‌ای تدوین شد 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه‌وشهرسازی برای هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، همکاری‌های مشترکی را تعریف و اجرایی کرده‌اند.

افزایش ۱۹ درصدی تردد در جاده‌های کشور طی آبان ماه امسال 

در آبان ماه امسال بیش از ۵۵ میلیون تردد بین استانی در راه‌های کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ درصد افزایش و نسبت به ماه ماقبل خود، هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

اتمام عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح جاده فیروزکوه-قائم شهر تا شش ماه دیگر

معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به همراه نمایندگان مجلس از محورها و پروژه های زیرساختی جاده‌های استان مازندران بازدید کرد.