شناسهٔ خبر: 102055 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام نتایج نهایی آزمون ورود به حرفه مهندسی/حمایت از اقشار کم‌درآمد برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

شهر تهران اعلام نتایج نهایی آزمون ورود به حرفه مهندسان،آمادگی وزارت راه وشهر سازی برای جذب سرمایه‌گذاران و صدور خدمات فنی و مهندسی،حمایت وزارت راه و شهرسازی از اقشار کم‌درآمد برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آمادگی وزارت راه وشهر سازی برای جذب سرمایه‌گذاران و صدور خدمات فنی و مهندسی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه این وزارتخانه در اجرای پروژه های کلان عمرانی، از آمادگی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و امکان صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

نتایج نهایی آزمون ورود به حرفه مهندسان اعلام شد

پیرو اطلاعیه قبلی، مبنی بر اعلام نتایج بازنگری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی مردادماه ۱۴۰۰ در مورخ ۲۷ آذر ۱۴۰۰به اطلاع می‌رساند با بررسی‌های مکرر و نهایی پیرامون بازنگری در نتایج آزمون‌های ورود به حرفه (سوالات و پاسخنامه‌ها) در کمیته‌های طراحی سوالات و تجدیدنظر، نتایج قطعی آزمون‌های موصوف استخراج شده و تغییرات لازم در کارنامه داوطلبان اعمال شده است.

داوطلبان می‌توانند از امروز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr.ir نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام کنند.

رعایت مقررات ملی ساختمان در اجرای نهضت ملی مسکن الزامی ست

مدیرکل دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان از تدوین ۳ مبحث جدید در مقررات ملی و بازنگری ۳ مبحث موجود تا پایان سال جاری خبر داد و بر رعایت مقررات ملی ساختمان در اجرای نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

مقدمات انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی حداقل ۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: شهرهای جدید موظف به ایجاد جذابیت در استقبال از شهروندان برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی و سکونت در شهرهای جدید هستند، این طرح فرصت مناسبی برای پیشرفت و ارتقای جمعیت‌پذیری در این مناطق خواهد بود.

حمایت از اقشار کم‌درآمد برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

عضو هیات مدیره بانک مسکن با اعلام این مطلب که بازپرداخت تسهیلات مسکن شامل دوران ساخت که عموما سه سال است نمی‌شود، گفت: مقرر است تا وزارت راه و شهرسازی با تمهیداتی که در نظر گرفته است، نرخ سود اقشار کم‌درآمد و متوسط را از طریق یارانه‌ای که مابه‌التفاوت آن را صندوق ملی مسکن می‌پردازد تامین کند.

تصویب کلیات الحاق ۱۱۲ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر سقز

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن ابلاغ مصوبه شورا به استاندار کردستان با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر سقز با کلیات الحاق ۱۱۲ هکتار اراضی دولتی به محدوده جهت طرح جهش تولید مسکن موافقت کرد.

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک وزارتخانه‌های راه، کشاورزی و نیرو برای مقابله با مخاطره فرونشست

رییس مرکز تحقیقات با تشریح بخشی از فعالیت‌های آن مرکز در حوزه پژوهشی به منظور اجرایی شدن قانون مدیریت بحران پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک وزارتخانه‌های راه، کشاورزی و نیرو را برای کاهش مخاطره فرونشست ارایه کرد.

موافقت با الحاق ۱۱.۲ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر قروه

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کردستان مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح جامع شهر قروه (الحاق ۱۲.۲۴ هکتار اراضی دولیت به محدوده شهر جهت طرح جهش تولید مسکن) ابلاغ کرد.

موافقت مشروط با الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی به محدوده پیرانشهر

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۸۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی به محدوده پیرانشهر به شکل مشروط موافقت کرد.

کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن گفت: به مناسبت هشتاد وسومین سالگرد تاسیس بانک مسکن، هزینه دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات ۵۰ درصد کاهش یافت.