شناسهٔ خبر: 102771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس؛

تردد ناوگان حمل و نقل كالا و مسافر در زمان بارش بدون زنجير چرخ ممنوع است

زنجير چرخ فارس معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس در نشست مديريت بحران و هماهنگي راهداري زمستاني استان فارس اعلام كرد: تردد ناوگان حمل و نقل كالا و مسافر در زمان بارش بدون زنجير چرخ ممنوع است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (فارس)، يزداني معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس در نشست مديريت بحران و هماهنگي راهداري زمستاني استان فارس گفت: تردد ناوگان حمل و نقل كالا و مسافر در زمان بارش بدون زنجير چرخ ممنوع است.

در اين نشست كه به منظور تعامل و هماهنگي سراسري ادارات راهداري و حمل ونقل جاده اي شهرستان ها  بصورت ويدئو كنفرانس و با حضور مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، معاونان، رؤساي ستادي و همه رؤساي ادارات شهرستان ها برگزار شد، علي يزداني، معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس گفت: به تمام شركت هاي حمل ونقل كالا ابلاغ شده است در شرايط بارش از صدور بارنامه براي خودروهاي سنگين بدون زنجير چرخ بخصوص در محورهاي شرياني و حساس خودداري كنند و در صورت بروز تخلف، با رانندگان خاطي برخورد قانوني انجام مي گيرد.

وي همچنين گفت: تمام مديران فني شركت هاي مسافربري برون شهري نيز ملزم به كنترل دقيق اتوبوس ها قبل از حركت از لحاظ موارد ايمني مي باشند.به اين ترتيب تلاش ميكنيم در روزهاي پيش رو و با وجود بارش هاي پيش بيني شده هم در حوزه حمل ونقل كالا و هم در ارتباط با حمل و نقل مسافر امنيت كامل را در جاده هاي استان جهت عبور و مرور كاربران جاده اي برقرار كنيم.

يزداني در پايان تأكيد كرد: رانندگان در محورهای مواصلاتی فارس با توجه به بارشهاي پيش رو و لغزندگی جاده‌ها نکات ایمنی رانندگی در هوای بارانی را رعایت کنند.

لازم به ذكر است رانندگان مي توانند قبل از سفر از طریق تماس با تلفن گویا و سامانه جامع 141 از وضعیت راه ها مطلع شوند.