شناسهٔ خبر: 102859 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

الحاق دو هکتار اراضی پشتیبانی به محوطه بندر شهید باهنر/رشد بارگیری محموله های صادراتی بندرامام(ره) در ۹ ماهه سال جاری

بندر شهید رجایی الحاق دو هکتار اراضی پشتیبانی به محوطه بندر شهید باهنر ، رشد بارگیری محموله های صادراتی بندرامام(ره) در ۹ ماهه سال جاری و متحول شدن صنعت حمل و نقل با خرید تضمینی دولت از تولیدکنندگان از اهم اخبار این هفته حوزه حمل‌ونقل دریایی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

الحاق دو هکتار اراضی پشتیبانی به محوطه بندر شهید باهنر 

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: دو هکتار اراضی پشتیبانی به محوطه بندر شهید باهنر، الحاق شد.

ممنوعیت ورود خدمه کشتی ۸ کشور به ایران

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفت: طبق دستور العمل جدید که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده، ورود گروه خدمه کشتی از ۸ کشور به ایران ممنوع است.

اجرایی‌سازی راهبرد توسعه دریامحور از اهم برنامه ها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم اجرایی شدن راهبرد توسعه دریامحور در کشور، گفت: سازمان بنادر در تلاش است این سیاست راهبردی را از سطح شعار خارج کند و با قرار دادن آن در حوزه تصمیم‌گیری ها، برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدتی را به کمک دولت و مجلس در این خصوص تدوین و اجرا کند.

ضرورت سرعت دادن به اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه راه و مسکن 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت گزارشی را ارائه کردند.

برگزاری رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل در بندرامام خمینی(ره) 

رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل با هدف ارتقای مهارت و توان مدیران و نیروهای عملیاتی در مقابله با تهدیدات و خطرات متعدد با حضور نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل و سازمان بنادر و دریانوردی برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

رشد بارگیری محموله های صادراتی بندرامام(ره) در ۹ ماهه سال جاری 

محموله های صادراتی با بارگیری بیش از ۵ میلیون تن انواع محموله های صادراتی در۹ ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با افزایش ۳ درصدی روبرو شد.

نظارت کامل‌تر بر ناوگان با توسعه سیستم‌های شناسایی خودکار راه دور

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی و سیاست‌های کلان راهبردی، موضاعات حاکمیتی را در حوزه دریایی را توسعه دهیم.

ثبت ۳۱ درصد رشد تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور تا پایان آذر 

از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ رشد ۳۱ درصدی را شاهد بوده است.

بازدید سرمایه گذاران داخلی از بندر اروندکنار 

تعدادی از سرمایه گذاران داخلی کشور به منظور آشنایی با زیر ساخت‌ها و صادرات قبر به کشورهای عمان و هند از بندر اروندکنار بازدید کردند.

روند ترخیص کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی بسیار مطلوب است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روند ترخیص کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی بسیار رضایت بخش و امیدوار کننده است.

پسکرانه مناسب از مهم‌ترین مزیت‌های بندر شهیدرجایی برای فعالیت‌های لجستیکی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه وجود پسکرانه مناسب از مهم‌ترین مزیت‌های بندر شهیدرجایی به منظور انجام فعالیت‌های لجستیکی است، گفت: با ایجاد شهرک لجستیکی در جوار بندر شهیدرجایی، کاهش هزینه نهایی رقم‌ می‌خورد.

عملیات موفق آمیز نجات شناور باری در لنگرگاه بندر دیر از آتش‌سوزی 

معاون دریایی استان بوشهر گفت: در عملیات پنج ساعته امداد و مهار آتش‌سوزی در لنگرگاه بندر دیر، ۷ شناور مشارکت داشتند که سرعت عمل و هماهنگی لازم در اجرای عملیات، مانع از تحمیل خسارت سنگین به شناور و غرق شدن آن شد.

آخرین وضعیت اسکله "رو-رو ریلی" بندرامیرآباد بررسی شد 

مشاوران عالی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از اسکله رو-رو ریلی و پروژه‌های در دست اقدام و قابل افتتاح این بندر بازدید و در جریان روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفتند.

ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان راه‌اندازی شد 

تعمیرات اساسی، به روز رسانی و راه‌اندازی چهار ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر شهید رجایی، لنگه، کیش و شهید ذاکری قشم انجام شد.

متحول شدن صنعت حمل و نقل با خرید تضمینی دولت از تولیدکنندگان 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:مدیریت دولت و بهره گیری از توان بخش خصوصی در کنار حمایت از تولید برای تحقق اهداف حمل و نقل کارآمد راهگشا خواهد بود.