شناسهٔ خبر: 102977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات و عملکرد ۹ ماهه دربخش راهداری شهرستانهای گرمسار و آرادان

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستانهای گرمسار و آرادان به تشریح عملکرد راهداری در بخش های مختلف در نه ماهه سال جاری پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید عباس میرمحمدی گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمسار و آرادان در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۰ هزار متر مکعب دریواسیون هدایت آب های سطحی را اجرا و همچنین توانسته با اصلاح بیش از ۴ کیلومتر شیب شیروانی و شست‌وشوی بیش از ۲۵۰۰ متر مربع علایم، گاردریل و نیوجرسی فعالیت خوبی در این زمینه داشته باشد.

میرمحمدی یکی از مهمترین منافع حاصل از فرآیند نگهداری درست راهها در جهت کاهش هزینه و ارتقای سطح ایمنی از راهها را بازدیدهای مستمر کارشناسان و مسئولین هر حوزه و گزارشات به موقع این عزیزان دانست و گفت: شناسایی و گزارش دهی مشکلات جاده ها همراه با پیشنهادات ، اقداماتی را جهت رفع یا کاهش مشکلات محورها در جهت ایمنی کاربران راه مدنظر قرار داده و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستانهای گرمسار و آرادان با اشاره اي به عملكرد حوزه ايمني راه و حريم ، از تهیه و نصب  علائم ایمنی راهها اعم از اخطاری ، انتظامی ، مسیرنما طی این مدت خبرداد و اضافه کرد: تعمیر و نصب بیش از ۲۱ هزار کیلو گرم گاردریل با اولویت آشکارسازی نقاط پر تصادف در محورهای این دو شهرستان انجام شده است.

وی در خصوص محورهای روستایی اضافه کرد: شن ریزی در محورهای روستایی با استفاده از اعتبارات ارزش افزوده فرمانداری‌ها، شانه سازی و شن ریزی محورهای روستایی به طول بالغ بر ۶۰ کیلومتر ،  بوته زنی و تسطیح حریم محورهای روستایی بیش از ۸۰ کیلومتر از فعالیت های این اداره در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بوده است.

سید عباس میرمحمدی بیان داشت: همچنین جهت ایمن سازی محورهای روستایی احداث دیوار حائل در محل زیرگذر یا تری نیز انجام شده است.

وی همچنین از اجرای زیرسازی و آماده سازی مسیر برای آسفالت خبر داد و گفت: اجرای لکه گیری با استفاده از ۶۰ تن آسفالت سرد در محورهای اصلی و روستایی صورت گرفته است و اینگونه فعالیت ها در سه ماهه آخر سال نیز ادامه خواهد داشت.

میرمحمدی با اشاره به احیا و اجرای خاکریز دهانه پل ها در ادامه گفت: در بیش از ۳۰۰ دهانه پل مراحل احیا و اجرای خاکریز صورت گرفته و همچنین لایروبی و تنقیه دهانه پل ها در وسعتی حدود ۳۰۰ متر مکعب انجام شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ کیلومتر احیا و پاکسازی قنوهای هدایت آب های سطحی در سال جاری انجام شده است.

میرمحمدی با اشاره به  اجرای گشت راهداری ۲۴ ساعته در حوزه استحفاظی  شهرستانهای گرمسار و آرادان تصریح نمود: طی این مدت بیش از ۲۰ هزار نفر ساعت  گشت راهدری انجام و بالغ بر ۳۵ مورد بازدید، بررسی و تهیه اخطار برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه صورت پذیرفته و  ۲۰ مورد تابلوهای غیرمجاز تبلیغاتی جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اجرای  عملیات لکه گیری و بهسازی روکش آسفالت در اکثر محورهای مواصلاتی شهرستان‌های تابعه گفت : با بکارگیری یک دستگاه گریدر ، یک دستگاه لودر و چهار دستگاه کامیون عملیات شانه سازی و رفع افتادگی شانه راه های حوزه استحفاظی راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمسار در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/