به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه ریلی در هفته ای که گذشته به شرح زیر است:
احمد خدایی قائم مقام مدیرعامل شرکت راهآهن | سرعت آنها با قطارهای باری متفاوت است و قطارهای باری با سرعت کمتر سیر میکنند از این رو وقتی دو قطار با سرعت متفاوت به هم میرسند این مشکل موجب تأخیر میشود. |
حجم درآمد ترانزیت ریلی هم اکنون قابل توجه نیست اما سرعت رشد بالایی دارد و پیشبینی میشود که این سرعت رشد تداوم یابد. | |
راه آهن خواف هرات که به زودی افتتاح میشود از لحاظ انتقال تولیدات معادن افغانستان به خلیج فارس اهمیت دارد | |
محمدرضا نصرت نظامي معاون توسعه مديريت و منابع راه آهن | ايران با دارا بودن بيش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ كيلومتر خطوط ريلي اصلي و ۳۸۰۰ كيلومتر خطوط فرعي در جايگاه قابل قبولي در مقايسه با ساير كشورهاي همسايه قرار دارد. |
با وجود ۲۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه واگن باري در كشور سالانه ۳۳ ميليون تن بار حمل میشود. | |
در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن مسافري در ناوگان ريلي كشوراست که سالانه بيش از ۲۵ميليون نفر مسافر را جا به جا مي كند. | |
هم اكنون بيش از ۲۵ هزار پل در سطح راه آهن وجود دارد كه عمده آنها در طول سالهاي اوليه راه آهن ايجاد شده است. | |
اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور | خط آهن ترانزيتي اينچه برون - تركمنستان قزاقستان برای توسعه صادرات غير نفتي كشور و ترانزيت كالا از كشورهاي آسياي ميانه به جنوب و كشورهاي حاشيه خليج فارس برنامه ريزي شده است. |
عباس آخوندی | دو بندر امیرآباد و انزلی در شمال ایران ظرفیت مناسبی برای استفاده تجاری جمهوری آذربایجان دارند که قابل تبدیل شدن به حمل و نقل ترکیبی «دریا ـ ریل» هستند. |
مسیر راهآهن قزوین ـ رشت ـ آستارا در زیرسازی، ۸۷ درصد و در روسازی ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهایم و ظرف ۱۸ ماه آینده این خط به انزلی میرسد. | |
ایران پذیرای سرمایهگذاری آذربایجان در تکمیل خط آهن قزوین ـ رشت ـ آستارا است . | |
ایران به عنوان مسیر جنوبی دریای خزر، میتواند جایگزینی بهصرفه از لحاظ اقتصادی برای مسیر فعلی آذربایجان به چین (که شامل عبور از گرجستان، قزاقستان و دریای خزر است) بشود. | |
مسعود نصرآزادانی معاون و توسعه ساخت راه آهن كشور | تا پايان امسال تا ايستگاه فيروزان تكميل و به بهره برداري میرسد. |
محمد راشدی معاون مسافری راه آهن از بهره برداری | قطار مسافری گرگان- اینچه برون با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال که هزینه معمول برای راه اندازی قطارهای ریل باس است به بهرهبرداری رسید/ این قطار روزانه دو بار رفت و برگشت در مسیر ۷۵ کیلومتری گرگان تا مرز اینچه برون (ایران- ترکمنستان) به ججابجایی مسافر می پردازد |
زمان سیر مسیر گرگان-اینچه برون ۵۰ دقیقه است/ نرخ بلیت مصوب برای این مسیر دو هزار و ۵۰۰ تومان بوده ولی شرکت حمل و نقلی رجا تا اطلاع ثانوی ۲۰ درصد تخفیف برای سیر مردم در نظر گرفته و کرایهها ۲۰۰۰ تومان است. | |
آنه محمد غراوی رييس كميته ترانزيت ريلی راه آهن جمهوری اسلامی | تزانزيت كالا در چهار ماه نخست امسال از رشد ۱۰۹ درصدي بر خوردار بوده است/ بيشترين ترانزيت ريلی كالا از مسير راه آهن سرخس - بندرعباس و بالعكس بوده است. |
طور ميانگين حدود ۴۰ درصد درآمدهاي راه آهن از ترانزيت كالا حاصل مي شود/ | |
علی نورزاد مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه | تحقق حمل و نقل ترکیبی در بندر انزلی و اتصال ریلی به این بندر در واردات و صادرات کالا و ارتباط با کشورهای همسایه بسیار موثر خواهد بود و فصلی جدید را در ارتباط با کشورهای حوزه دریای خزر باز خواهد کرد. |
با تکمیل کمربندی انزلی و اتصال راه آهن به این بندر، مجاورت بزرگراه، راه آهن و بندر در این بخش سبب افزایش ظرفیت حمل و نقل ترکیبی در استان گیلان به بیش از۳۰ درصد می شود. | |
در صورت تامین اعتبار زیرسازی راه آهن قزوین-رشت تا پایان سال ۹۴ تکمیل می شود. | |
محمد پورفخری مدير كل راه آهن هرمزگان | در چهار ماه نخست سال ۹۴ راهآهن هرمزگان موفق به بارگيري ۶۴۳ هزار و ۷۱۷ تن کالا از این بندر شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشت. |
محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی | سیر قطار به ترکیه با درخواست آنکارا فعلا متوقف شد |
نظر شما