شناسهٔ خبر: 103479 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

پهلودهی کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بندر شهید رجایی/ آمادگی ایران برای ممیزی اجباری الزامات دریایی ۲۰۲۴

بندر  پهلودهی کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بندر شهید رجایی، آمادگی ایران برای ممیزی اجباری الزامات دریایی ۲۰۲۴ و جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهیدحقانی و هرمز از اهم اخبار این هفته حوزه حمل‌ونقل دریایی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

پهلودهی کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بندر شهید رجایی

یک کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم درپایانه اختصاصی بندر شهیدرجایی پهلو گرفت، این شناور بزرگترین کشتی از نظر ظرفیت ناخالص (GT )است که در سال جاری در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

تشریح اقدامات اساسی سازمان بنادر در حوزه بحران و پدافندغیرعامل

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی، با تشریح مهم ترین اقدامات در حوزه بحران و پدافند غیرعامل در بنادر کشور گفت: شناسایی ریسک‌ها و آسیب‌های بنادر حیاتی کشور در راستای افزایش ایمنی است.

آمادگی ایران برای ممیزی اجباری الزامات دریایی ۲۰۲۴

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد حمل‌ونقل در دریا انجام می‌شود، آیمو درصدد است تا این حجم از جابه‌جایی را با بالاترین سطح ایمنی و کمترین ریسک صورت بگیرد.

٥٠ هکتار اراضی بندرانزلی آماده واگذاری به بخش خصوصی است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بیش از ٥٠ هکتار اراضی بندرانزلی آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهیدحقانی و هرمز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند.

پیام وزیر راه به مناسبت تشییع و تدفین دو شهید گمنام در بندر امام(ره)

رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت تشییع و تدفین دو شهید گمنام در مجتمع بندری امام(ره) در استان خوزستان، شمیم حضور شهدا در بنادر کشور را آرامش‌بخش و مغتنم شمرد و بر پاسداشت یاد شهدای گمنام تاکید کرد.

اولویت سازمان بنادر؛ تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌تمام

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی: اولویت دولت در حوزه سازمان بنادر و دریانوردی، بهره‌برداری هرچه‌سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام در بنادر کشور، خاصه در بندر امام خمینی(ره) است.

نجات جان ۶۰۶ نفر از دریانوردان ایرانی و خارجی در ۹ ماهه سال جاری

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۱۳۲ مورد گزارش اضطرار به مراکز جستجو و نجات دریایی کشور اعلام شده است، گفت: در این مدت جان ۶۰۶ نفر از دریانوردان ایرانی و خارجی نجات یافته است.

بندر خرمشهر؛ پشتیبان بازرگانان و فعالان اقتصادی است

بندر خرمشهر تمام ظرفیت‌های زیرساختی را برای فعالیت تجار و بازرگانان فراهم کرده و این آمادگی وجود دارد که تمام موانع در حلقه زنجیره تامین برطرف شود.