شناسهٔ خبر: 103867 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید پرند مطرح شد؛

تأکید بر شناسایی و بررسی مشکلات توسعه شهری در قرارگاه خدمت/ کمیته اشتغال و کارآفرینی در اسرع وقت فعال شود

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در سفری یکروزه به شهر جدید پرند ضمن ادای احترام به شهدای گمنام از پروژه های عمرانی این شهر جدید اعم از مترو، پروژه های اقدام ملی، مشارکتی و مساکن مهر بازدید کرده و طی گفتگویی با پیمانکاران و مدیران زیرمجموعه شرکت عمران شهر جدید پرند از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل موجود قرار گرفت.

جعفری در این جلسه هماهنگی بین مجموعه شرکت عمران و بخش خصوصی (پیمانکاران) را مهمترین نکته در پیشبرد پروژه‌ها و تحقق عمران و آبادانی شهر دانست و گفت: هرچه سریعتر مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید مسکن و به دنبال آن حوزه زیرساخت و سرانه‌های خدماتی شناسایی و با هماهنگی متولی امر رفع شود.

وی با تأکید براینکه ایجاد زیست‌مطلوب و ساخت شهر ایرانی – اسلامی عدالت محور هدف اصلی ما در این دوره خواهد بود گفت: ما صرفا به دنبال مسکن‌سازی نبوده و خواهان شهرسازی هستیم، راهی که ارائه روش و ایده‌های جدید و همچنین بازنگری در طرح‌ها لازمه تحقق آن خواهد بود.

جعفری در ادامه سخنان خود از ایجاد قرارگاه خدمت خبر داد و گفت: شرکت عمران طی جلساتی که با تمام ادارات و انبوه‌سازان، سازندگان و سرمایه‌گذاران و همچنین کارشناسان برگزار می کند؛ موضوعات مختلف را به عنوان مشکلات پیش‌رو احصا و طی جلسه‌ای با امام جمعه و فرمانده سپاه پرند و همچنین فرماندار رباط کریم موارد را بررسی و با ذکر اولویت و زمان بندی لیست‌بندی کرده و همراه با پیشنهاد‌های خلاقانه و ایده پردازی برای ما ارسال می‌کند. ما نیز در مجموعه ستاد هرگونه اقدام لازم برای رفع موانع را اعم از اخذ مجوز، مصوبه، پیگیری و امضای تفاهم‌نامه را با وزارتخانه هماهنگ کرده و این مسیر را تسهیل خواهیم کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه ای با حضور امام جمعه، شهردار و فرماندار شهر جدید پرند نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالای پرند در توانایی رفع مشکلات موجود بیان کرد: ما در این راه تنها به مدیریتی هم‌افزا و یکپارچه نیاز داریم. ما باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای با مشارکت مردم به رفع نواقص بپردازیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه وجود نیروی انسانی بالا در این شهر جدید کمیته اشتغال و کارآفرینی هر چه سریعتر فعال و ضمن شناسایی افراد از سوی بخش خصوصی به کار گرفته شوند.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، جعفری در ادامه بازدیدها با حضور در پروژه متروی این شهر جدید خطاب به مجموعه اجرایی پروژه گفت: تلاش داریم ضمن هماهنگ‌سازی تمامی بخش‌های مربوطه تا پیش از پایان سال منابع لازم برای اتمام پروژه تعیین و موانع پیش‌رو رفع شود تا هرچه سریعتر شاهد بهره‌برداری آن و رفاه و آسایش شهروندان پرند باشیم.