شناسهٔ خبر: 105641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان مطرح کرد؛

تکمیل تقاطع غیر همسطح چرمهین - زمان‌آباد تا پایان سال ۱۴۰۰

عزت اله یسیلیانی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: پخش بیس و تراکم پروژه تقاطع غیر همسطح چرمهین - زمان‌آباد انجام شده و آسفالت آن نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عزت اله یسلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان دارای ۳ بخش مرکزی، باغبهادران و فولاد شهر است، اظهار کرد: وجود صنایع مهم از جمله ذوب آهن و صنایع دفاع اصفهان همچنین قومیت‌های متفاوت و رودخانه به طول ۶۰ کیلومتر، این شهرستان را بسیار شبیه به یک ایران کوچک کرده است، لذا تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های حوزه‌های راه، مسکن و شهرسازی در آن بسیار حائز است.  

وی بیان داشت: بر این اساس امسال در حوزه راهسازی، دو پروژه رمپ خروجی چرمهین به سمت زرین شهر قبل از پل روگذر چرمهین - باغبهادران و عملیات احداث سپتینگ تقاطع غیر همسطح کاهریز تکمیل و بهره‌برداری شدند. همچنین پروژه تقاطع غیر همسطح چرمهین - زمان آباد پخش بیس و تراکم آن انجام شده و آسفالت آن نیز تا پایان سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان در شهرهای زرین شهر، سده لنجان، باغبهادران، چرمهین، زاینده رود، باغشاد و فولاد شهر (با مسئولیت شرکت عمران فولاد شهر) دارای مسکن ملی است، گفت: در همین راستا هفت هزار متر مربع زمین برای ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی اختصاص یافته است همچنین پیشنهاد و پیگیری الحاق دو قطعه زمین به مساحت ۷۰ هکتار جنب پارک کوهستان و ۱۵۰ هکتار جنب لاگون ها از اقدامات این اداره بوده است.  

وی ادامه داد: ۲۰۰ پلاک زمین برای ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر سده لنجان اختصاص یافته، ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر باغبهادران آغاز و قطعه زمینی به مساحت ۱۵ هکتار جهت الحاق زمین برای طرح اقدام ملی مسکن شهر باغبهادران اختصاص داده شده است  همچنین ساخت ۳۲ واحد مسکونی در شهر زاینده رود آغاز و زمین مورد نیاز به ۴۴۵ نفر از متقاضیان شهر چرمهین واگذار شد.  

  یسلیانی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حقوقی اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان اذعان داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری‌های بعمل آمده، از ۳۰ مورد پرونده حقوقی مطروحه در سال جاری برای این شهرستان، ۲۵ رای مثبت قضایی (له دولت) اخذ شد.  

وی گفت: در بخش املاک نیز با تلاش‌های بعمل آمده اسناد دفترچه‌ای ۲۰ هزار هکتار از اراضی دولتی این شهرستان به اسناد تک برگی تبدیل و تثبیت مالکیت شد و نمایندگی اراضی دولتی داخل حریم به میزان ۱۱۰ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر یافت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با بیان اینکه هشت شهر این شهرستان دارای بافت فرسوده مصوب است اظهار کرد: در سال گذشته شهرداری‌های چمگردان، باغبهادران، سده لنجان و باغشاد قیر رایگان جهت احیای بافت فرسوده دریافت کردند، همچنین در سال جاری بررسی طرح‌های تفصیلی شهرهای زرین شهر، چرمهین، ورنامخواست و زاینده رود بعمل آمد.  

گفتنی است: شهرستان لنجان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان و با جمعیت بیش از ۲۶۵ هزار نفر، دارای  ۹ شهر و بیش از ۴۰ روستا است.