شناسهٔ خبر: 105702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به مناسبت روز مهندس

روز مهندس خراسان شمالی 1 قاسم قاسمی ده چشمه، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی فرارسیدن ۵ اسفند روز مهندس را تبریک گفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی ده چشمه، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی فرارسیدن ۵ اسفند روز مهندس را تبریک گفت .
 

متن پیام تبریک مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان خراسان شمالی به این شرح است: 

پنجم اسفندماه، خجسته زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی و مهندس برجسته تاریخ علم این سرزمین، خواجه نصیرالدین طوسی، روز ملی مهندس نامگذاری شده است،‌‌ همان شخصیتی که باید از وی به عنوان پایه گذار عصر نوین علم و تکنولوژی ایرانی نام برد.

مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل و تضارب آراء مطروحه در عرصه‌های علمی جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند .

شایستگی و توانمندی مهندسان ایرانی، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم در این زمان که به فرموده رهبر معظم انقلاب، در گذر از یک پیچ سرنوشت ساز تاریخی قرار داریم، مهندسان توانمند ایرانی بتوانند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آوردند.

روز مهندس روز تجلیل از استعداد، خرد ، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی ،روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ مهندسی استان خراسان شمالی ، وهمکاران محترم خودم در اداره کل راه و شهرسازی استان تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.