شناسهٔ خبر: 106055 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری از سوی وزارت نفت/ تخلیه ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی ۸ ماه

بنادر ضرورت اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری از سوی وزارت نفت، آمادگی ۳۵ فروند شناور مسافری برای خدمات‌دهی به گردشگران در شرق هرمزگان و تخلیه ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی ۸ ماه اخیر از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم رویدادهایی که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

تاکید بر دستور وزیر برای جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ / تخلیه ۲۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی ۸ ماه اخیر/ رقابت در ترانزیت با کشورهای دیگر نیازمند توسعه خطوط ریلی است

آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای این شورا و با ۳ دستور کار مشخص در سالن جلسات دفتر وزارتی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ضرورت اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری از سوی وزارت نفت

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه یکی از الزامات «توسعه دریامحور» توسعه گردشگری دریایی است، گفت: حمایت دولت (وزارت نفت) در زمینه اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورها و کشتی‌های مسافری ضروری است.

امضای یادداشت تفاهم همکاری بنادر و دریانوردی هرمزگان و هلدینگ ملی قرقیزستان/ استقبال ایران از سرمایه‌گذاری قرقیزستان در بنادر جنوبی ایران

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مشاور رئیس جمهور قرقیزستان، یادداشت‌تفاهم همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و شرکت هلدینگ ملی قرقیزستان امضاء شد و طرفین بر عملیاتی شدن همکاری‌ها تاکید کردند.

آمادگی ۳۵ فروند شناور مسافری برای خدمات‌دهی به گردشگران در شرق هرمزگان

۳۵ فروند شناور مسافری با ۳ هزار و ۶۸۲ صندلی در بنادر مرکز و شرق استان آماده خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در نوروز سال ۱۴۰۱ هستند.

دیپلماسی حمل و نقل ایران چگونه هموار شد؟

چهاردهم مهرماه امسال بود که رستم قاسمی در توئیتی از آغاز گشایش‌های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و تبدیل ایران به هاب ترانزیتی منطقه خبر داد. اکنون با گذشت قریب به ۵ ماه از آن تاریخ نگاهی به دستاوردهای او در دولت سیزدهم انداخته‌ایم.

جابجایی بیش از ۱۶ میلیون تن کالای‌های اساسی از بندر امام (ره) به سراسر کشور/ رشد ۳۷ درصدی حمل کالای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از جابجایی بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از بندر امام (ره) طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

پاکسازی آلودگی‌های نفتی رسیده به ساحل بندر بوشهر ادامه دارد

باتوجه به آلودگی‌های رخ داده اخیر در محدوده تاسیسات نفتی فراساحل و رسیدن اثرات آلودگی‌ها به سواحل بندر بوشهر، پاکسازی سواحل در دستور قرار گرفت و همچنان ادامه دارد.

تشکیل ۹۵ پرونده در راستای نظارت بر ساخت و ساز سواحل گیلان/ پایش هوایی سواحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان

اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: ۹۵ پرونده در راستای نظارت بر ساخت و ساز سواحل استان گیلان تشکیل شد.

نصب کوپلینگ تولید داخلی انتقال قدرت در شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای نخستین بار کوپلینگ انتقال قدرت از موتور رانش که توسط صنایع داخلی کشور ساخته شده جهت استفاده در شناورهای تجسس و نجات دریایی در بندر شهید رجایی نصب و در حال بهره‌برداری است.

ایران هیچ تمایزی بین دریانوردان ایرانی و خارجی قائل نیست/ تکذیب ادعای برخی رسانه‌های خارجی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با رد ادعای برخی رسانه‌های بین‌المللی به منظور زیر سوال بردن عملکرد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با خدمه خارجی کشتی‌ها، تصریح کرد: ایران هیچ تمایزی بین دریانوردان ایرانی و خارجی قائل نیست.