شناسهٔ خبر: 106618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

ثبت نام پنج هزار و ۱۱۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن شهر فارسان

حسینعلی مقصودی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در جلسه پیگیری پروژه های شهرستان فارسان، از ثبت نام ۵۱۱۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی گفت: از تعداد کل ثبت نام در این شهر، ۲۰۹۵ متقاضی حائز شرایط اولیه شدند و تاکنون ۹۳۰ متقاضی به تأیید نهایی رسیده اند. وی افزود: برای ۵۲۹ متقاضی در بانک افتتاح حساب صورت گرفته است و ۱۱۹ نفر واریز وجه اولیه نموده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی از تخصیص زمین برای ۱۲۳۰ واحد نهضت ملی مسکن تاکنون در فارسان نیز خبر داد و گفت: متأسفانه بدلیل محدودیت اراضی ملی در شهر فارسان، برای تأمین زمین با مشکلاتی روبرو هستیم.

مقصودی به سایر طرح های حمایتی در قالب نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: متقاضیان بدون درنظر گرفتن شرایط مالکیت در گذشته و فرم "ج"، با داشتن سند و پروانه می توانند از شرایط تسهیلات وام خودمالکین به ازاء هر واحد به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند. وی ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی در خصوص این طرح بصورت همه گیر انجام شود؛ زیرا در شهرهایی همچون فارسان که با محدودیت زمین مواجه است؛ بسیاری از متقاضیان و انبوه سازان می توانند؛ با ثبت نام در این سامانه، از شرایط ویژه پیش بینی شده استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تشکیل صندوق ملی مسکن بر اساس مصوبه قانون جهش تولید مسکن در مجلس را از دیگر موارد حمایتی دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر دانست و گفت: بخشی از منابع درآمدی دولت به این صندوق منتقل می شود و برای کمک به تأمین آورده متقاضیان از اقشار آسیب پذیر و همچنین کاهش سود تسهیلات آنان، از منابع این صندوق استفاده می شود.