شناسهٔ خبر: 107263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طرح راهداری نوروزی انجام شد؛

اجرای عملیات ارتقاء ایمنی در ۸۳۰ کیلومتر از راه های استان همدان

مسعود رستمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای همدان گفت: عملیات ارتقاء ایمنی در ۸۳۰ کیلومتر از راه های شریانی استان در طرح راهداری نوروزی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مسعود رستمی با بیان اینکه در این طرح همچنین ۲۳۰۰ کیلومتر باند برفروبی و نمکپاشی انجام شده است، افزود: همه فعالیت‌های جاری راهداری از جمله روکش و لکه گیری آسفالت، خط کشی محورها، نصب تابلو و علایم ترافیکی، رنگ آمیزی نیوجرسی، گادریل و جداول، نصب بنر بمنظور آشکارسازی نقاط پرحادثه در سطح راه‌ها، نصب گادریل، نیوجرسی و سیستم روشنایی، عملیات برفروبی و نمکپاشی و استقرار گشت های راهداری با همان ظرفیت طرح راهداری زمستانی در سطح راه‌های همدان در حال اجرا است.

وی با اشاره به ایمن سازی محورهای شریانی اظهار داشت: این اقدامات در آستانه تعطیلات و سفرهای نوروزی و بمنظور جلوگیری از وقوع حوادث در سطح راه‌ها بوده که تمام فعالیت‌های ایمنی از قبیل نصب بنر، شیارهای لرزاننده،خط کشی، شانه سازی و... در سطح راه‌های استان انجام شده است. 

معاون راهداری استان همدان یادآور شد: همزمان با هفته منابع طبیعی نیز کاشت نهال درخت در محورهای مواصلاتی توسط راهداران انجام و بیش از ۲۰ کیلومتر از حریم راه های استان همدان از زباله های پلاستیکی پاکسازی شد.

طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.