شناسهٔ خبر: 107271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان ادار‌ه‌ کل راه و شهرسازی خبر داد:

پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان وام نوسازی بدون سودبانکی به ساکنین بافت فرسوده سیستان و بلوچستان

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان ادار‌ه‌ کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان‌ بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده استان، ۱۵۰ میلیون تومان‌ از وام نوسازی مسکن در این مناطق را با سود صفر دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده شهر زاهدان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تعیین شده است که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد به متقاضیان پرداخت می شود. 

وی افزود: تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه به صورت تدریجی و پس از اجرای فونداسیون قابل پرداخت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مالکان مسکن، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازآفرینی شهری ایران و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت فرسوده استعلام گرفته و برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.  

مهدیار با بیان اینکه دریافت وام نوسازی بافت فرسوده نیازی به هیچ گونه سپرده‌گذاری بانکی ندارد، گفت: مالکان علاوه بر اینکه می‌توانند از امتیازات دیگری مانند انشعابات رایگان آب، برق و گاز استفاده کنند، گفت: شهرداری نیز برای مجوزهای ساخت و ساز این دسته از مالکان تخفیف‌های ویژه قائل شده است.  

وی تصریح کرد: تمام مالکان و انبوه سازانی که در بافت هدف بازآفرینی شهری اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در این مناطق قرار دارد، پروانه ساخت و ساز را دریافت کرده و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثمن و انتخاب گزینه (تسهیلات ساخت- بافت فرسوده) و یا سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده انجام دهند.