شناسهٔ خبر: 107318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۲۸۲ هزار اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پایان مهلت ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: بیش از ۲۸۲ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که افزون بر ۴۳ هزار نفر آنان مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام هستند.

 علیرضا قاری‌‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار داشت: آخرین آمار در خصوص ثبت‌نام متقاضیان مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای استان اصفهان حاکی از آن است که میزان ثبت‌نام‌ها بیش از ۲۸۲ هزار نفر است.  

 وی افزود: از این تعداد ثبت نام شده که متقاضی مسکن هستند بیش از ۴۳ هزار نفر مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام هستند.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: بیشترین ثبت نامی های استان اصفهان در شهر جدید بهارستان با ثبت نام ۱۰۶ هزار و ۶۱۰ نفر، شاهین شهر با ثبت‌نام ۴۰ هزار و ۵۱ نفر و شهر جدید فولاد شهر با آمار ثبت نامی ۲۹ هزار و ۳۶۰ نفر گزارش شده است.  

 وی یادآور شد: تحویل واحد به مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه در زمان حاضر امکان ثبت نام متقاضیان وجود ندارد اظهار داشت: تعیین تکلیف واجدان شرایط تا پایان خرداد سال جاری انجام می‌شود.  

 وی با اشاره به اینکه برنامه این استان در طرح نهضت ملی مسکن ۵.۸ درصد نسبت به کشور است، خاطرنشان کرد: بر این اساس برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد در استان است که این تعداد برای چهار سال به ۲۰۳ هزار و ۹۶۸ واحد می‌رسد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: طبق این برنامه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان اصفهان بصورت سالانه یکهزار و ۷۹ هکتار است.