شناسهٔ خبر: 107419 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

سرمایه‌گذاری ۷۴۰۰ میلیارد تومانی برای نگهداری و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر در سال ۱۴۰۰ / رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در سال ۱۴۰۰

بندر شهید رجایی اعلام خبر سرمایه‌گذاری ۷۴۰۰ میلیارد تومانی برای نگهداری و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر در سال ۱۴۰۰ و رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در سال قبل، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آمار مسافران دریایی هرمزگان از مرز ۳ میلیون نفر عبور کرد

از آغاز اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی تا پایان روز دهم فروردین، ۳ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۸۹ نفر مسافر و گردشگر از طریق بنادر هرمزگان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در سال ۱۴۰۰

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال ۱۴۰۰ در مجموع از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است.

تخلیه و بارگیری ۴۶ میلیون تن کالا در بندر امام (ره) در سال گذشته

تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، با بیش از ۱۷ درصد رشد به ۴۵ میلیون و ۹۷۶ هزار تن رسید.

سرمایه‌گذاری ۷۴۰۰ میلیارد تومانی برای نگهداری و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر در سال ۱۴۰۰

مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حفظ و توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر کشور تشریح شد.

رشد ۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر در سال گذشته

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری TEU طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ۲۰ هزار و ۷۳۰ TEU رسید.

تخلیه و بارگیری ۳.۳ میلیون تن کالا در بندر امیرآباد طی سال ۱۴۰۰/ اهم اهداف دریایی و بندری امیرآباد در سال ۱۴۰۱

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تشریح اهداف بندری و دریایی در سال ۱۴۰۱، گفت: افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و هوشمندسازی بندر امیرآباد از مهم‌ترین اهداف سال جاری است.

 

جابجایی بالغ بر ۸۶۴ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی/ رشد ۴.۵ درصدی حمل کالاهای اساسی در این بندر

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از جابجایی بیش از ۸۶۴ هزار تن انواع کالاهای اساسی از بندر انزلی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر گیلان/ تخلیه و بارگیری ۱.۶ میلیون تنی در بنادر انزلی و آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در تشریح مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰، از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر استان نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۹) خبر داد.