شناسهٔ خبر: 107673 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

فرودگاه مهرآباد پرترددترین فرودگاه در سفرهای نوروزی/رشد ۱۹۲ درصدی پروازهای بین‌المللی در سال۱۴۰۰ /اعزام و پذیرش بیش از ۴۵۴هزار مسافر در فرودگاه امام در ایام نوروز

 فرودگاه اصفهان  در تعطیلات عید نوروز فرودگاه مهرآباد پرترددترین فرودگاه در سفرهای نوروزی و رشد ۱۹۲ درصدی پروازهای بین‌المللی در سال۱۴۰۰ از مهمترین اخبار حوزه حمل ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آخرین مقررات سفر به ایران اعلام شد/ تزریق دو دوز واکسن و تست منفی کرونا شرط ورود به کشور

سازمان هواپیمایی کشوری آخرین مقررات پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین المللی به ایران را اعلام کرد.

رشد ۱۵ درصدی اعزام و پذيرش مسافران فرودگاه اصفهان در تعطيلات نوروزی

مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از رشد ۱۵ درصدی اعزام و پذيرش تعداد مسافران فرودگاه بين المللی شهيد بهشتی در ايام نوروز خبر داد.

اعزام و پذيرش بيش از ۱۵۳ هزار مسافر نوروزی از طريق فرودگاه شيراز/ رشد ۳۸ درصدی پروازها نسبت به نوروز سال گذشته

مديرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردين ماه سال جاری، ۱۵۳ هزار و ۱۰۲ مسافر از طريق فرودگاه بين المللی شيراز به مقاصد داخلی و خارجی اعزام و پذيرش شدند.

فرودگاه مهرآباد پرترددترین فرودگاه در سفرهای نوروزی/ رشد ۴۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافران نوروزی

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام رشد ۴۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافران نوروزی گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از ۷۲۸ هزار مسافر در سفرهای نوروزی پرترددترین فرودگاه کشور در ایام نوروز لقب گرفت.

اعزام و پذیرش بیش از ۴۵۴هزار مسافر در فرودگاه امام در ایام نوروز

فرودگاه امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از آغاز سفرهای نوروزی تا سیزهم فروردین ماه بیش از بیش از ۴۵۴ هزار مسافر با ۲۸۵۷ فروند پرواز جابه جا شده اند.

تزریق ٢ دوز واکسن برای ورود به عراق کافی است

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد برای تمامی مسافرانی که به کشور عراق سفر می کنند تزریق ٢ دوز واکسن کافی است.

اعزام و پذیرش بیش از ۷۱ هزار مسافر از فرودگاه بین المللی بندرعباس / برقراری ۴۴ پرواز فوق العاده از فرودگاه بندرعباس

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان ضمن اعلام برقراری ۴۴ پرواز فوق العاده از فرودگاه بندرعباس گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۶۷۷ پرواز ثبت شده است و بیش از ۷۱ هزار نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

آمادگی نمازخانه‌های ستادی و فرودگاهی برای برگزاری نماز جماعت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

رییس ستاد اقامه نماز و دبیر شورای فرهنگی شرکت فرودگاه‌ها از آمادگی نمازخانه‌های ستادی و فرودگاهی برای برگزاری نماز جماعت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

رشد ۴۷ درصدی سفرهای نوروزی از طریق ناوگان ریلی/استان خوزستان بیشترین تردد نوروزی را ثبت کرد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی در سال جاری از رشد ۴۷ درصدی سفرهای ریلی و افزایش ۴۱ درصدی سفرهای جاده‌ای با وسائط نقلیه شخصی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

رشد ۱۹۲ درصدی پروازهای بین‌المللی در سال ۱۴۰۰/ مجموع پروازها ۴۴ درصد رشد کرد

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام رشد مجموع پروازهای آسمان ایران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ گفت: در این مدت ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز انجام شد.

جدیدترین مقررات سفر به عراق از مبدا ایران اعلام شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» در اطلاعیه‌ای آخرین مقررات سفر به کشور عراق را اعلام کرد.

جابه‌جایی بیش از ۶۹ هزار مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) با۴۴۶ فروند پرواز

فرودگاه امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در روزهای پایانی سفرهای نوروزی بیش۶۹ هزار مسافر با ۴۴۶ فروند نشست و برخاست جابه جا شده اند.

ثبت بیش از ۵۰۰ هزار سفر جاده‌ای/اعزام و پذیرش بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوازدهم فروردین سال جاری، بیش از ۵۰۰ هزار سفر جاده‌ای، ۳ هزار و ۲۰۰ سفر ریلی و ۱۷ هزار و ۱۷۱ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.

برقراری ۲۱۸۴پرواز از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد/ اعزام و پذیرش بیش از سیصد هزار مسافر نوروزی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت:با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا دهم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۲۱۸۴ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۱هزار و ۲۸۶ نفر مسافر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ثبت شده است.