شناسهٔ خبر: 108070 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اخذ مالیات از واحدهای خالی پس از رفع نواقص سامانه املاک و اسکان/پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار اخذ مالیات از واحدهای خالی پس از رفع نواقص سامانه املاک و اسکان، پیگیری پرونده‌های زمین‌خواری در پردیس، تایید ۲ میلیون و ۳۰۰هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مهترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اخذ مالیات از واحدهای خالی پس از رفع نواقص سامانه املاک و اسکان

قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال شده است. تعداد خانه‌های خالی به صورت دقیق مشخص نبوده و بین ۲ الی ۲.۵ میلیون اعلام می‌شود اما هم اکنون برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم که از تعداد کمی نیز مالیات اخذ شده است.

پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

شایان مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۲ هزار و ۷۰۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شد که از این میزان ۸ هزار و ۱۲۱ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و ۴ هزار و ۵۸۲ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

پیگیری پرونده‌های زمین‌خواری در پردیس

معصوم نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نسبت به انجام معاملات خارج از چارچوب قانونی توسط آژانس‌های املاک بدون مجوز در شهر جدید پردیس هشدار داد و تاکید کرد: دستور رییس‌جمهوری برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در پردیس پیگیری می‌شود.

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تایید شدند

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان از تایید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: پذیرفته‌شدگان با تایید سه شرط به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، شهرهای جدید و بنیاد مسکن برای کنترل شرط چهارم معرفی شدند.

شناسایی ۴۳ هزار هکتار اراضی برای شهرک‌سازی

مالکی عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی ۴۳ هزارهکتار اراضی برای شهرک‌سازی خبر داد.

۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی و نوسازی شد

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال ۸۴ تنها ۷ درصد واحدهای روستایی نوسازی و مقاوم سازی شدند که این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰ درصد و معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید.

اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مراحل الحاق به محدوده است

مالکی عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است از شناسایی۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی با قابلیت تغییر کاربری اراضی برای تولید مسکن خبر داد.

تلاش برای حذف قیمت زمین در تولید مسکن حمایتی

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چنانچه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند از سامانه حذف خواهند شد.

اجرای یک‌هزار و ۵۲۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در هشتگرد

قنبری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اعلام اینکه یک‌هزار و ۵۲۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در هشتگرد در حال اجراست از اختصاص ۵۲ هکتار زمین با قابلیت احداث ۹ هزار واحد مسکونی دیگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.