شناسهٔ خبر: 108933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد مطرح کرد؛

واگذاری بخشی از اراضی ملی بمنظور رونق ساخت و ساز در شهرستان نجف آباد

مرتض فولادی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با اشاره به اراضی واگذار شده در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: در راستای رونق ساخت و ساز ۲۸ قطعه زمین به انجمن خیرین مسکن ساز در شهر علویجه واگذار شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص مجموعه اقدامات این اداره در حوزه مسکن و ساختمان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سهم در نظر گرفته شده برای شهر نجف آباد حدود ۱۰ هزار واحد است كه مرحله تامين زمين از طريق ظرفيت‌های شهرستانی در دست اقدام است.  

 وی با بیان اینکه پروژه طرح اقدام ملی مسکن شهرستان نجف آباد در شهرهای دهق، علويجه، نجف آباد و جوزدان در دستور كار قرار گرفته است اذعان داشت: این طرح در شهرهای دهق و علويجه به صورت واگذاری گروهی انجام شده، متقاضيان زمين خود را تحويل گرفته‌اند و اكنون در مرحله اجرای سفت‌كاری است، لذا تعداد ۲۸ واحد مسكونی در اين قالب احداث می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد بیان داشت: با توجه به نبود زمین در محدوده شهر نجف آباد برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تامین زمین با اقدام جهادی و از طريق مطالعه كليه پرونده‌های قديمی واگذاری در شهرستان، انجام پذیرفت.  

 وی افزود: بر این اساس در يكی از پرونده‌های واگذاری مشخص شد كه ۱۰ هكتار از اراضی محصور شده در توافقات بعدی از واگذاری اوليه خارج شده لذا با تلاش و پیگیری این اراضی با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به دولت بازگردانده شد  و در مرحله اخذ پروانه ساختمانی است که جهت تامين ۶۰۰ واحد مسكونی طراحی شده است.  

 فولادی بیان داشت: در راستای تامين زمين طرح نهضت ملی مسكن شهر دهق ،  حدود چهار هكتار به شهر الحاق شد، همچنين مراحل نهايی تعيين كاربری ۲۰ هكتار از اراضی طی شده و در نوبت طرح در شورای برنامه ريزی استان اصفهان است.  

 وی ادامه داد: در شهر علويجه نيز زمين به ميزان كافی در محدوده شهر موجود بوده و مرحله تامين زمين برای شهر گلدشت به مساحت ۲۵ هكتار در دست اقدام است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد: با توجه به پيگيری‌های ويژه بعمل آمده سند اراضی در مالكيت شركت عمران فولادشهر كه در حريم نجف آباد واقع شده بود به مساحت ۴۸۲ هكتار به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد و مهيای بهره‌برداری جهت امر مسكن شهر نجف آباد است.  

 وی در خصوص بخشی از پروژه‌های آماده سازی شهرستان نجف آباد توضیح داد: طرح آماده سازی سايت اداري مهردشت به مساحت ۴۰ هكتار توسط مشاور تهيه شده و در مرحله طرح در كميسيون ماده ۵ قرار دارد، در طرح آماده سازی شهر علويجه ۱۴ هكتار از اراضی داخل محدوده شهرعلويجه توسط مشاور طراحی، مراحل كميته كارشناسی آن طی، در جلسه كميسيون ماده ۵ مطرح و جهت بررسی مجدد به كميته كارشناسی عودت شده است.  

 فولادی با بیان اینکه ۱۷۸ قطعه زمین جهت احداث مسکن محرومین در شهر علویجه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد عنوان کرد: در راستای رونق ساخت و ساز در بخش مسکن، ۲۸ قطعه زمین به انجمن خیرین مسکن ساز در شهر علویجه واگذار شد.  

 وی در خصوص پروژه‌های بازآفرينی شهری فعال در شهر نجف آباد به فرهنگسرای آيت اله عالم نجف آبادی كه با مشاركت شهرداری به مرحله سفتكاری رسيده است اشاره کرد و گفت: مدرسه شهيد حقيقی صالح آباد نیز در مرحله نازك كاری است همچنین بيش از ۱۰۰۰ تن قير يارانه‌ای به شهرداری‌های شهرستان  تحویل شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی این شهرستان اذعان داشت: طرح تفصیلی شهرهای علویجه، دهق و جوزدان تهیه و تصویب شده است، طرح تفصیلی گلدشت ابلاغ شده و طرح تفصیلی شهر نجف آباد نیز در دست تهیه است.