شناسهٔ خبر: 109967 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات مسکن/تخصیص اعتبار برای تسریع آغاز عملیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات مسکن، اعزام تیم کارشناسان معاونت مسکن و ساختمان به آبادان، بررسی افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی به ۲۰ سال بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

حمایت دولت از راه‌اندازی و فعالیت واحدهای دانش‌بنیان

رئیس جمهور با بیان اینکه عموم ایرانیان خارج از کشور دغدغه ایران را دارند، اظهار کرد: ایرانیان در همه جای دنیا سرمایه کشور هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به آنان احساس مسئولیت می‌کند.

تخصیص اعتبار برای تسریع آغاز عملیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه جلسات شورایعالی مسکن هر دو هفته یکبار به ریاست رییس‌جمهوری برگزارخواهد شد از تخصیص اعتبار رای تسریع آغاز عملیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

سقف تسهیلات ودیعه در تهران ۱۰۰میلیون تومان شد

معاون مسکن و ساختمان از موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش وام ودیعه مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان در تهران، ۷۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و ۴۰ میلیون تومان در سایر شهرها خبر داد.

اعزام تیم کارشناسان معاونت مسکن و ساختمان به آبادان

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی جهت بررسی دلایل وقوع حادثه ناگوار ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل از اعزام تیمی متشکل از کارشناسان دفاتر تخصصی آن معاونت برای بررسی دلایل فنی و مهندسی حادثه خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تیم کارشناسان دفاتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و توسعه مهندسی ساختمان به منظور بررسی دقیق دلایل وقوع حادثه فروریزش ساختمان ۱۰ طبقه به محل اعزام شده‌اند که پس از بررسی‌های لازم گزارش به اطلاع عموم هموطنان خواهد رسید.

اراضی ساخت یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد مسکونی تأمین شد

معاون مسکن و ساختمان فرصت استان‌ها را برای تامین اراضی، پالایش نهایی متقاضیان و اجرای طرح نهضت ملی مسکن را پایان خردادماه ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: اراضی یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است.

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مراقب پیامک‌های جعلی باشند

معاونت مسکن و ساختمان طی اطلاعیهای از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن درخواست کرد تا از باز کردن هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی با موضوعاتی همچون واریز وجه خودداری کنند.

بررسی افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی به ۲۰ سال

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بررسی افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی خبر داد.

پرداخت ۲/۷ هزار میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

طرح‌های ویژه حفاظت و احیای بافت تاریخی-فرهنگی تهیه می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و وزارت میراث‌فرهنگی گفت: اجرای طرح روستاهای هدف گردشگری در بحث رونق اقتصادی روستاها بسیار موثر است و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، درآمدزایی خواهد بود.

آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به‌زودی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال عملیاتی کردن وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هستیم و مانع روی سود تسهیلات آن است که اگرچه در صورتجلسه شورای عالی مسکن آمده است، اما نیازمند عنایت ویژه و دستور رئیس جمهوری است.

پیگیری جدی تأخیرات عملکردی پیمانکاران به ویژه در حوزه مسکن مهر

در جلسات پایش سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس بر پیگیری جدی تاخیرات عملکردی پیمانکاران به ویژه در حوزه مسکن مهر و استخراج فوری نیازهای منطقه‌ای و کمبود فضاهای شهری تاکید شد.

اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد به ۶۴ هزار واحد رسید

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۶۴ هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

گسل نصرت‌آباد گسل مسبب زلزله با بزرگی ۵/۵ در سرجنگل سیستان و بلوچستان

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه گسل نصرت‌آباد گسل مسبب زلزله با بزرگی ۵/۵ در سرجنگل سیستان و بلوچستان بوده است بر ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی تاکید کرد.

ثبت نام ۷ هزار و ۶۰۳ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید مجلسی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی با بیان ثبت نام ۷ هزار و ۶۰۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهر جدید از تحویل واحدها در نیمه اول سال آینده خبر داد.