شناسهٔ خبر: 110269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دوماهه نخست سالجاری صورت گرفت:

رشد ۶۳درصدی نظارت و کنترل ناوگان حمل و‌نقل عمومی درسیستان و بلوچستان

index.jp.jpg معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان سیستان وبلوچستان گفت:در ۲ماهه نخست سالجاری یک هزار و ۴۲۱ ناوگان حمل و نقل عمومی مورد کنترل و نظارت فنی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(سیستان و بلوچستان)تیمور باقری اظهار داشت:به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تخلفات وافزایش ایمنی جاده ای،تعدادیک‌هزار و ۴۲۱ناوگان حمل و نقل عمومی طی ۸۵ مانور تحت کنترل و نظارت فنی  قرار گرفتد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۳درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در این نظارت ها تمام نکات ایمنی ، بهداشتی ، سلامت خودرو و غیره مورد رصد قرار گرفته است،تصریح کرد:اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وظایف این اداره کل بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات ، مدیریت ایمنی و ترافیک جاده ای و تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی محسوب می شود .

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در  استان در پایان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ , ۱۲ و ۱۴ استانی  ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.