شناسهٔ خبر: 110379 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تامین اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن/پرداخت ۳ هزار و ۸۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

روند ساخت پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک واوان شهرستان اسلام‌ شهر تامین اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن،پرداخت ۳ هزار و ۸۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده، آغاز ثبت‌نام از متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد بخشی از مهترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تامین اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

نشست بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اعلام تامین اراضی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد طرح به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

متقاضیانی که از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند اولویت پرداخت این تسهیلات را متقاضیانی برشمرد که قبلا تسهیلات را دریافت نکردند.

واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به شکل ملکی و اجاره‌ای بلندمدت ۹۹ ساله

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه واحدهای طرح نهضت ملی به شکل ملکی و اجاره‌ای بلندمدت ۹۹ ساله واگذار می‌شود از کاهش زمان انتظار دسترسی به مسکن متقاضیان ثبت‌نام و تایید شده از ۵۰ سال به ۵ سال خبر داد.

پرداخت ۳ هزار و ۸۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۳ هزار و ۸۵ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۱۸۶ میلیارتومان تسهیلات نوسازی به ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص یافته است.

تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی به سازندگان حرفه‌ای پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیاردریال تسهیلات افزایش یافته ساخت به سازندگان حرفه‌ای طی یک ماه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای‌عالی مسکن شهرداری‌ها برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مکلف به صدور پروانه ساختمانی در مدت یک ماه شدند.

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد

معاونت مسکن و ساختمان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

اعلام جزئیات اجرای قانون جهش تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ به ۴۵۰ میلیون تومان، مطالعه، مکانیابی و تصویب طرح ایجاد ۳۴ شهرک مسکونی واصلاح ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن بخشی از تسهیل‌گری دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

اختصاص تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به مستأجران

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: ارایه تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ هزار میلیاردتومان از از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و با معرفی وزارت راه و شهرسازی و از طریق سامانه طرح‌های حمایتی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن؛ افزایش تولید و حمایت از اقشار کم درآمد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: کمک به تولید و عرضه مسکن به ویژه برای فاقدین مسکن واجد شرایط، مهمترین راهبرد و سیاست دولت است و به همین منظور با بسیج تمامی امکانات و منابع در اختیار، برنامه‌ریزی برای آن انجام شده است.

سیستان و بلوچستان و بوشهر رکورد داران تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان، افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ به ۴۵۰ میلیون تومان، مطالعه، مکانیابی و تصویب طرح ایجاد ۳۴ شهرک مسکونی واصلاح ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن بخشی از تسهیل‌گری دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

تقویت نهادی ملی در برابر اثرات تغییرات اقلیمی

مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در جلسه کمیته راهبری پروژه تغییر اقلیم و شهرنشینی در حاشیه دریای‌خزر گفت: در صدد هستیم با اجرای بهینه پروژه، برخی مشکلات شهری در مناطق شمالی کشور را رفع کنیم.

نبود آمایش و برنامه‌ریزی سرزمین ریشه اصلی شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ریشه اصلی شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی به آمایش سرزمین برمی‌گردد یعنی آمایش سرزمین به گونه‌ای بوده که فضای سرمایه‌گذاری را قطبی کرده و توزیع متوازن و مناسبی در شهرهای کشور ایجاد نشده است.

عزم جدی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در تقویت همکاری‌های بین‌المللی

دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دبیر اول و رئیس بخش همکاری‌­های اقتصادی سفارت ژاپن، عنوان کرد: عزم جدی در تقویت همکاری‌های بین المللی داریم.

تسریع در پرداخت تسهیلات نهضت ملی با قبول سندهای دفترچه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: همکاری سازمان ثبت برای پذیرش اسناد دفترچه‌ای در قراردادهای مشارکتی طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند منجر به تسریع در اجرای پروژه‌ها و تحقق شعار دولت سیزدهم برای تولید مسکن شود.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیمان تهران تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیمان تهران با هدف توسعه ارتباطات، ایجاد هم‌افزایی و هم‌اندیشی، بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه‌ای و تبادل تجربیات و همکاری مشترک، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

ساخت ۶۰هزار واحد مسکن محرومان در کشور

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن محرومان با کمک بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در کشور خبر داد و در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: اکنون ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی شده است.

احداث و تکمیل بیمارستان‌های میاندوآب و سلماس با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن بازدید از روند احداث و تکمیل بیمارستان‌های میاندوآب و سلماس از تکمیل این پروژه‌ها با اعتبار ۱۴۰۰ میلیاردتومان خبر داد.