شناسهٔ خبر: 110383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران تاکید کرد:

توسعه مسکن ملی، از سیاست‌های جدی دولت

استاندار مازندران استاندار مازندران تاکید کرد: توسعه مسکن ملی، یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، استاندار مازندران در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار مسکن طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران در بهشهر گفت: توسعه مسکن ملی یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم است و رئیس جمهور تاکید جدی بر پیگیری سیاست‌های حوزه مسکن از سوی مسئولین دارند.
سید محمود حسینی پور با عنوان اینکه در آستانه سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم که حامی مستضعفین بود و در گفتار و سلوکشان همواره به این طبقه از جامعه عنایت داشت، افزود: امروز طرح نهضت ملی مسکن و ساخت واحد‌های مسکونی برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه برگرفته از نگاه و سیره امام خمینی است.
استاندار با اشاره به این که پیگیری‌های مناسبی در استان مازندران پیرامون این‌مهم صورت گرفته است، یادآور شد: تا امروز بیش از ۱۱۵ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که از این رقم بیش از ۱۵ هزار نفر برای اجرای واحد‌ها ساماندهی شدند.
حسینی پور با اعلام این که بیش از ۵ هزار واحد برای این مرحله هدفگذاری شده است، تصریح کرد: توسعه مسکن ملی یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم است و رئیس جمهور تاکید جدی بر پیگیری سیاست‌های حوزه مسکن از سوی مسئولین دارند.
وی گفت: در طرح مسکن ملی باید ضعف‌های مسکن مهر پوشش داده شود و نباید شاهد نارسایی‌ها در حوزه مسکن مهر باشیم و همه گونه خدمات و تسهیلات باید در این راستا پیش بینی گردد.
استاندار مازندران با اشاره به این که توسعه مسکن ملی به روستا‌ها یکی از سیاست‌های اصلی ماست، گفت: در روستا‌ها بنیاد مسکن مسئولیت دارد که نیاز‌های استان را شناسایی کند تا هرچه زودتر شاهد اقدامات جدید و طرح ویژه‌ای در روستا‌ها باشیم.
حسینی پور یادآور شد: بافت‌های فرسوده در شهر‌ها از جمله موضوعاتی است که در استان نیازمند نوسازی است و در بعضی از شهر‌ها به لحاظ زیرساخت‌های ترافیکی، مسائل بهداشتی و خدماتی نیازمند نوسازی هستیم. با اجرای طرح‌های لازم؛ به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم بافت کشاورزی بسمت ساخت و ساز برود.
سید محمود حسینی‌پور، اظهار داشت: با همکاری دانشگاه‌ها بدنبال ایجاد مسکن استیجاری برای دانشجویانی که در استان مازندران مشغول تحصیل هستند، می‌باشیم چرا که معتقدیم شرایط فعلی خوابگاه‌های استان در شان دانشجو‌های استان نیست.
وی با بیان این که طی روز‌های اخیر جلساتی با چند شرکت خارجی از کشور‌هایی همچون ترکیه جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن بصورت انبوه سازی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در مازندران داشتیم، ابراز کرد: بدلیل گسترش مهاجرت بیشمار جمعیت بسمت شمال کشور آمادگی استقبال از تمامی سرمایه گذاران وجود دارد.
گفتنی است، پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن؛ گرچه با حذف برخی هزینه‌های معمول برای تسهیل دسترسی اقشار کم درآمد طراحی شده است، لیکن این طرح با چند ویژگی بسیار اساسی دنبال می‌شود.
بهره گیری از ظرفیت و توانمندی پیمانکاران و انبوه سازان دارای صلاحیت کامل، طی فرآیند‌های قانونی، ضوابط و مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و رفع عیوب طرح مسکن مهر در این طرح از جمله ویژگی‌های یادشده است.
همزمان با آغاز دهه کرامت؛ عملیات اجرایی بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر استان با حضور استاندار مازندران، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس، مشاور و دستیار ویژه استاندار، امام جمعه و فرماندار بهشهر و مدیرکل راه و شهرسازی استان در بهشهر آغاز شد.