شناسهٔ خبر: 110665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل راهداری استان خبر داد:

ارائه تسهیلات بهسازی و نوسازی ناوگان عمومی مسافردر مازندران

مازندران- معاون حمل و نقل معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ جهت بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس و مینی بوس) و توسعه مجتمع های خدمات رفاهی در استان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، ابوالفضل صفری اظهار داشت: در راستای اجرای ابلاغیه سازمان متبوع درخصوص دستورالعمل اجرای جزء ۱تا۹ بند الف تبصره۱۸ قانون  بودجه ۱۴۰۰کل کشوربا موضوع بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوس ومینی بوس وتکمیل مجتمع های خدماتی رفاهی، با توجه به حجم بالای فرسودگی ناوگان عمومی در استان انجام می پذیرد.

مهندس صفری تصریح کرد: با توجه به تشکیل جلسات متعدد با صنوف وکارشناسان مرتبط  اطلاع رسانی به مشمولین طرح دریافت تسهیلات تبصره۱۸ از طریق سامانه با تصویب کمیته استانی مقرر گردید که به تعداد ۱۲۵ ناوگان مینی بوس به مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال و۱۶دستگاه اتوبوس به مبلغ۳۵ میلیارد ریال و ۳واحد مجتمع خدماتی رفاهی به مبلغ۲۰ میلیارد ریال (جمعا۱۴۴طرح به مبلغ کل۱۷۴ میلیارد ریال) تسهیلات تعلق گیرد.

صفری ادامه داد: ارسال لیست متقاضیان از طرف مدیریت بانک ملی استان به ۵شعبه پایلوت(تنکابن،آمل،بابل،ساری وبهشهر) انجام می پذیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت:  البته برای بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ضرورت دارد نوسازی صورت پذیرد که با توجه به تحریم ها و افزایش قیمت خودرو ، بسیاری از رانندگان نمی توانند این هزینه سنگین را متحمل شوند. لذا در این راستا و در این مقطع تسهیلات تبصره ۱۸ جهت بازسازی ناوگان درنظر گرفته شد .

گفتنی است تا کنون ۳۰۳ نفر در سامانه t۱۸.rmto.ir جهت دریافت تسهیلات تبصره ماده ۱۸ ثبت نام نمودند.