شناسهٔ خبر: 111221 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

آماده‌سازی خط آهن خواف- هرات برای تردد قطار با همکاری افغانستان/درخواست وزیر راه از رئیس جمهور برای پشتیبانی از قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

افتتاح راه آهن خواف-هرات از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به گفت‌وگوی ایران و افغانستان برای از سرگیری بازسازی و تکمیل خط آهن خواف- هرات و درخواست وزیر راه و شهرسازی از رئیس جمهوری برای پشتیبانی از تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

گفت‌وگوی ایران و افغانستان برای از سرگیری بازسازی و تکمیل خط آهن خواف- هرات

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس راه‌آهن افغانستان درباره ازسرگیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن خواف- هرات و آماده‌سازی این مسیر برای تردد قطار گفت‌وگو کرد.

لزوم توجه ویژه دولت برای تکمیل راه آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

مدیرعامل شرکت راه آهن بر لزوم توجه ویژه دولت برای تکمیل راه آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تاکید کرد.

موافقت صندوق توسعه ملی برای پرداخت ۲۶۰۰ میلیاردتومان به پروژه راه‌آهن بیرجند - یونسی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی درنشست خبری که امروز برگزار شد گزارش جامعی از اقدامات و برنامه های اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی درحوزه های مختلف را درجمع خبرنگاران ارائه کرد.

درخواست از رئیس جمهوری برای پشتیبانی از تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: از رئیس جمهوری برای پشتیبانی از تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان، درخواست توجه و پشتیبانی و حمایت ویژه داریم.

ابراز امیدواری برای اتمام پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در سال ۱۴۰۲/ ادامه عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران در ۶ جبهه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای فصل تابستان

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تیر تا ۱۰ شهریورماه، از روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه سال جاری، آغاز شد.

پیشرفت ۴۴ درصدی در بخش زیرسازی راه آهن شیراز- بوشهر/ بهره‌برداری از آزادراه اصفهان- شیراز تا پایان سال در صورت تامین اعتبار

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان سفر به استان فارس از پیشرفت ۴۴ درصدی در بخش زیرسازی راه آهن شیراز- بوشهر خبر داد.

انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی/تخطی از سرعت مقرره و تعیین شده

کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن دو علت سانحه قطار مسافری مشهد-یزد را انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی( پس از اتمام عملیات و اعلام آزادسازی مسیر تردد قطار از سوی سرپرست عملیات بهسازی) و تخطی از سرعت تعیین شده مطابق حکم احتیاط اعلام کرد.

انجام تردد کلیه قطارها در مسیر ریلی سرخس طبق برنامه تعریف شده

شرکت راه‌آهن خراسان در اطلاعیه‌ای از تردد کلیه قطارها در مسیر ریلی سرخس طبق برنامه تعریف شده خبر داد.