شناسهٔ خبر: 11169 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید امیرکبیر؛

تشکیل صندوق زمین و ساختمان در نخستین شهر جدید کشور/ تاکید وزیر راه بر احداث ایستگاه قطار در شهر جدید امیرکبیر

حضور در شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر در سفر وزیر راه و شهر سازی به استان مرکزی وزیر راه و شهرسازی، از شهر جدید امیرکبیر در این استان مرکزی بازدید کرد و خواستار تعریف صندوق زمین و ساختمان در این شهر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی در جریان سفر به استان مرکزی به منظور افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی این استان همزمان با هفته دولت، از شهر جدید امیر کبیر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این شهر جدید قرار گرفت.

آخوندی با تاکید بر ایجاد حمل و نقل حومه‌ای گفت: به منظور تسهیل رفت و آمد ساکنان این شهر و ارتباط با مرکز استان با توجه به اینکه شبکه سراسری راه‌آهن از انتخای شهر جدید امیرکبیر عبور می‌کند، قبل از تحویل واحدهای مسکن مهر شرکت عمران شهرهای جدید نسبت به احداث یک ایستگاه در داخل این شهر اقدام کند تا به وسیله یک رام قطار با ظرفیت کم در فاز اول این شهر به شبکه راه آهن متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی از طاهرخانی معاون توسعه شهرسازی شرکت عمران خواست تا یک پروژه ۲ هزار واحدی در قالب صندوق زمین و ساختمان طی مذاکره با بانک مسکن در این شهر جدید تا دو ماه آینده راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هدف از تاسیس صندوق زمین و ساختمان جذب مشارکت عمومی در ساخت پروژه های ساختمانی است و سهامداران در سود و زیان این پروژه ها سهیم می‌شوند. با راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان ورود بخش خصوصی به ساخت و ساز رونق می‌یابد.

بر اساس این گزارش، در جریان این بازدید، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های مسکن مهر این شهر گفت: عملیات اجرایی در شهر جدید امیر کبیر با ساخت ۱۱۳۱ واحد از مهرماه ۹۱ آغاز شد و در صورت تاسیس خدمات زیربنایی آماده تحویل است.

غفوری با اشاره به اینکه هدفگذاری شهر جدید امیرکبیر برای سکونت ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است افزود: این شهر با ۲۴ هکتار فضای سبز از طرف معاونت توسعه شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید رتبه نخست را در بخش توسعه فضای سبز و مبلمذن شهری کسب کرد.

نظر شما