شناسهٔ خبر: 113636 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه‌وبارگیری ۶۹ میلیون تن کالا در بنادر ایران در ۴ ماهه اول/ انجام بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب لایروبی در بنادر شمالی/ تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش خسارات طوفان و سیلاب در بنادر استان‌های جنوبی

طوفان اعلام تخلیه‌وبارگیری ۶۹ میلیون تن کالا در بنادر ایران در ۴ ماهه اول، انجام بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب لایروبی در بنادر شمالی و تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش خسارات طوفان و سیلاب در بنادر استان‌های جنوبی کشور، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تخلیه‌وبارگیری ۶۹ میلیون تن کالا در بنادر ایران طی ۴ ماهه اول امسال

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۴ ماهه نخست امسال، معادل ۶۹ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹۹ تن بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶ درصدی داشته است.

تخلیه ۷.۶ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور تا پایان تیر

طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۲۵ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده که به ترتیب سهم موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)، ‌امیرآباد و شهیدرجایی از سایر بنادر کشور بیشتر بوده است.

اتمام لایروبی کانال آشوراده تا سال آینده

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت احیای خلیج گرگان را تشریح کرد و گفت: تا یکسال آینده لایروبی کانال آشوراده به اتمام می رسد.

انجام بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب لایروبی در بنادر شمالی کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر هماهنگی منطقه‌ای و مدیریت تجهیزات لایروبی با هدف تأمین ایمنی آبراه‌ها در بندر امیرآباد تأکید و اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب لایروبی در بنادر شمالی انجام شده است.

تصویب لایحه اصلاحات کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزئیات لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها (کنوانسیون مارپل ۱۹۷۳) موافقت کردند.

اعلام تعلیق عملیات‌های تخلیه و بارگیری بنادر غرب هرمزگان در روز چهارشنبه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و غرب هرمزگان گفت: با توجه به هشدارهای سطح قرمز سازمان هواشناسی و لزوم تعطیل کردن هر نوع فعالیت‌ دریایی در آبهای این استان، تردد تمامی شناورهای صیادی، تفریحی و سنتی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ممنوع است.

ممنوعیت و محدودیت فعالیت در بنادر مسافری و تجاری شرق هرمزگان تا بهبود شرایط جوی

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از آمادگی و تشدید تمهیدات پیشگیرانه این مدیریت در مواجهه با طوفان و خسارات احتمالی پیش بینی شده خبر داد و گفـت: طی روزهای آینده کلیه فعالیت های مسافری و تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه محدود و دربرخی ساعات ممنوع است.

ممنوعیت تردد شناورهای تفریحی در بنادر قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم بر لزوم اجتناب رفت و آمد شناورهای تفریحی در اوقات هشدار هواشناسی پیش رو تاکید و از شناورداران، مالکان و ناخداها خواست نسبت به پناه‌دهی مناسب شناورهای تفریحی خود اقدام کنند.

تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش خسارات طوفان و سیلاب در بنادر سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هشدار وضعیت قرمز از سوی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع وزش باد، رگبار و بارندگی نسبتا شدید در روزهای آتی ضمن اعلام آماده باش به آحاد و حوزه های مرتبط، اقدامات جهت پیشگیری از وقوع آسیب به تجهیزات و تاسیسات و اماکن بندری در دستور کار قرار گرفت.

ایمن‌سازی محوطه‌های بندری و تاسیسات برقی بندر شهید رجایی

دبیر ستاد مدیریت بحران بندر شهید رجایی، تمام مسئولان مناطق مختلف بندری و دریایی را موظف به ایمن‌سازی محوطه‌های بندری و تاسیسات برقی بندر شهید رجایی با هدف مدیریت بحران کرد.

ابلاغ مخاطرات احتمالی طوفان و سیلاب به بنادر استان هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتخاذ تمهیدات لازم به دنبال هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر شرایط ناپایدار جوی و دریایی، در کلیه بنادر این استان خبر داد.