شناسهٔ خبر: 113896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان دهاقان عنوان کرد:

با مدیریت به موقع؛ کمترین خسارت سیل را در حوزه راهداری شهرستان دهاقان شاهد بودیم

سيل شهرستان دهاقان استان اصفهان رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان دهاقان گفت: در جریان سیل اخیر درحوزه راه های شهرستان دهاقان استان هیچ گونه اتفاق خاصی نیفتاد و این مسئله به دلیل مدیریت خوب قبل از وقوع حادثه بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اصفهان، براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مدیریت بحران در سامانه بارشی مونسون به دلیل اتفاقاتی در وضعیت جوی، رطوبت اقیانوس هند به قسمت‌های مرکزی و استان اصفهان منتقل شد و از ۵ مرداد برخی از شهرستان ها و شهرهای این استان درگیر با بارش های سیل آسا شد.شهرستان‌های کوهپایه، فریدن، مبارکه، خوانسار، نایین، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، تیران و کرون، نجف آباد، چادگان، هرند و شاهین شهر و میمه، برخوار و جرقویه از جمله شهرستان‌هایی در استان بودند که بیش‌تر میزان خسارت را از سیل متحمل شدند.

درهمین زمینه رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان دهاقان از آماده باش ۳ اکیپ راهداری به صورت ۴۸ ساعته برای بازگشایی مسیر های مسدود با سیل خبر داد و گفت: تا ۱۰ مرداد ماه که هشدارهای هواشناسی در رابطه با وقوع سیل پا برجاست اکیپ های راهداری این شهرستان در مناطق مختلف حضور دارند تا در صورت بروز حادثه بتوانند به مردم کمک کنند.

با انجام مدیریت بحران به موقع از ایجاد خسارت های زیاد پیشگیری کردیم

اسفندیار شبانی، با اشاره به اینکه از سوی راهداری دهاقان یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و کامیون برای کمک به آسیب دیده گان جاده ای در نظر گرفته شده بود افزود:محور هایی که اکیپ های اداره راه در آن حضور داشتند شامل محور دهاقان –شهرضا،دهاقان- بروجن و شهرضا –طالخونچه بود

وی تاکید کرد:خوشبختانه با تلاش نیروهای راهداری در این مسیرها از روزهای قبل لایروبی پل ها و پاکسازی مسیل ها انجام شده بود و ما توانستیم با انجام مدیریت بحران به موقع از بروز حوادث و ایجاد خسارت زیاد در مسیر های تحت مدیریت پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر جاده روستایی دولت آباد شهر گلشن به روستای قصر چم که وقوع سیل وجود داشت با یک دستگاه لودرمسیررا به سمت پل های پایین دست هدایت کردیم و در نتیجه آب سیل در این محورها تقسیم شد .

۳۰ میلیمتر بارش درشهرستان دهاقان

شبانی با اشاره به اینکه شدت بارش ها در روز های (پنج شنبه و جمعه)۶و۷ مرداد ماه در شهرستان دهاقان بالا بود گفت:بررسی ها نشان داد که در حدود ۳۰ میلیمتر بارش در این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای شهرستان دهاقان تاکید کرد:خوشبختانه درحوزه راه های این شهرستان هیچ گونه اتفاق خاصی نیفتاد و این مسئله به دلیل مدیریت خوب درقبل ازوقوع حادثه بود.

وی گفت: عشایر مستقر در دهاقان که در دامنه های کوه حضور داشتند جمعیت هلال احمر به آن ها امداد رسانی کرد و خوشبختانه خسارات جانی و مالی در این شهرستان به حداقل رسید.

مشکلاتی چون سیل به دلیل دستکاری در طبیعت است

شبانی،با اشاره به اینکه اگر طبیعت را دستگاری نکنیم، مسیر رودخانه ها را تغییر ندهیم و در حریم رودخانه ها ساخت و ساز و کشاورزی انجام نشود قطعا با مشکلات سیل روبه رو نخواهیم بود  افزود: در شهرستان دهاقان ۴ گردنه برف گیر (گردنه برف گیر آستانه ،گردنه گیشار،گردنه قمیشلو و گردنه پوده )وجود دارد که در فصل زمستان این گردنه ها با همت اداره راهداری شهرستان برای مردم بازگشایی و ایمن سازی شود.