شناسهٔ خبر: 113904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

نام نویسی بیش از ۹۰۰ متقاضی ساخت مسکن در طرح خودمالکین سیستان و بلوچستان

مهدیار سیستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از درخواست خود مالکین استان برای ساخت بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار از درخواست خود مالکین استان برای ساخت بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار داشت: افرادی که در همه شهرهای سیستان و بلوچستان دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفته اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان بهره مند شوند.

وی افزود: در این طرح خودمالکان برای دریافت تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌ گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نیست و در صورت درخواست متقاضی پرداخت اقساط پلکانی نیز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد : افرادی که به صورت حرفه‌ای اقدام به ساخت و سازمی کنند، کسانی که به صورت شخصی می‌سازند، یا کسانی که طرح شان نیمه‌کاره مانده و نیاز به منابع مالی برای تکمیل آن دارند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان استفاده کنند.

مهدیار با بیان اینکه بانک عامل تسهیلات این طرح در چهار مرحله و متناسب با پیشرفت طرح به حساب واریز می کند، گفت:پرداخت تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله پی‌کنی ۱۰ درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، در مرحله سفت‌کاری ۲۵ درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز ۲۵ درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است.