شناسهٔ خبر: 113925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

شهرستان تکاب در رتبه دهم برخورداری خانوار روستایی آذربایجان غربی از راه آسفالت قرار گرفت

جلسه بررسی پروژه های راهداری و راه روستایی شهرستان تکاب مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از قرارگیری شهرستان تکاب در رتبه دهم برخورداری خانوار روستایی از راه آسفالت در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون در جلسه بررسی پروژه های راهداری و راه روستایی شهرستان تکاب با حضور بازرس کل استان و فرماندار شهرستان تکاب گفت: تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان ۸۲ روستا و تعداد خانوار روستایی بالای ۲۰ خانوار نیز ۸۹۹۰ خانوار بوده که تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار بهره مند از راه آسفالت ۵۳ روستا را شامل می شود و رتبه برخورداری تکاب از راه آسفالت جایگاه ۱۰ در سطح استان است.

آرامون اضافه کرد: در طی دو ماه گذشته ۱۲۰ کیلومتر از محورهای اصلی شهرستان تکاب خط کشی شد و چند مشکل اساسی این شهرستان نیز در حال رفع است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار مصوب طی سفر ریاست محترم سازمان به شهرستان تکاب به زودی کارخانه آسفالته متروکه تکاب اورهال می‌شود، اضافه کرد: پیگیری دو درصد از وصولی مالکانه سهم معادن استان با توجه به تخریب های ناشی از عبور ناوگان با تناژ بالای این معادن یکی از مطالبات مورد پیگیری مستمر این اداره کل است.

وی از فعالسازی ۵پروژه راه روستایی شهرستان تکاب پس از بالغ بر یکسال خبر داد و اذعان داشت: راه روستایی یهرلو، فیض آباد، گوله، آسمان بولاغ، گوی آغاج عرب شاه، شریف کندی، بیجار و چهارطاق درحال ساخت و آماده سازی برای آسفالت است.

آرامون با اشاره به پروژه بهسازی محور تکاب -تخت سلیمان- دندی بطول ۷ کیلومتر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی اضافه کرد: لکه گیری و روکش محور قینجه، نبی کندی و کرفتو بطول ۱۰کیلومتر در مرحله عقد قرارداد بوده و پروژه ایمن سازی محور تکاب- اوغول بیگ نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.