شناسهٔ خبر: 114291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تامین زمین برای احداث مسکن ایثارگران

راه و شهرسازی گلستان سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در آخرین جلسه هیئت نمایندگی استان گلستان تخصیص بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن برای احداث مساکن اقشار ویژه تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ (گلستان)جمشید شعبانیان اظهار کرد: قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران یکی از جمله قوانینی است که هر ساله به این دستگاه تکلیف می شود.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بر اساس این قانون دولت موظف است با تامین مسکن برای این قشر نسبت به رفع دغدغه های آنان در این حوزه اقدام کند.

وی افزود: در این راستا در آخرین جلسه هیات نمایندگی استان که وظیفه ی تصمیم گیری در خصوص اراضی سازمان ملی زمین و مسکن را برعهده دارد، مصوب شد تا ۱.۳ هکتار از اراضی این سازمان به جامعه ایثارگری استان واگذار شود.

شعبانیان در ادامه تصریح کرد: طی تصویب این طرح، ۴۷ قطعه زمین در شهر بندرترکمن به این قشر تخصیص خواهد یافت.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: همچنین با توجه به قانون جوانی جمعیت و نظر به تاکید مقام معظم رهبری بر مبحث جوانی جمعیت دولت موظف است نسبت به تامین زمین برای افراد واجد شرایط اقدام کند.

وی افزود: در این راستا، سازمان ملی زمین و مسکن بخشی از اراضی خود را در دو شهرستان بندرگز و کردکوی، به دو خانواده  دارای فرزندان چهارقلو اختصاص داد.

شعبانیان در انتها گفت: از دیگر موارد مطرح شده در جلسه هیات نمایندگی استان که به مرحله ی تصویب رسید،اختصاص چهار هکتار از اراضی  سازمان ملی زمین و مسکن به شهرداری های بندرگز و گنبد کاووس، برای احداث پارک و فضای سبز شهری، بوده است تا با اجرای آن توسط شهرداری های دو شهر،  شهروندان از آن بهره‌مند شوند.