شناسهٔ خبر: 114301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان خبر داد؛

تامین زمین برای احداث ۴۲۶ واحد طرح کریمان اردستان / بازگشت ۷۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان اردستان به بیت المال

سید امیرحسین زرگری - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان از تامین زمین مورد نیاز برای احداث ۴۲۶ واحد طرح کریمان اردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سید امیرحسین زرگری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان در خصوص آمار ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: شهرستان اردستان دارای سه شهر (اردستان، زواره و مهاباد) بوده که در مجموع بیش از سه هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در این سه شهر اقدام به ثبت نام کردند.  

وی افزود: بیش از یکهزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) بوده و همچنین زمین مورد نیاز برای احداث ۴۳۲ واحد این طرح به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان تحویل شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان اذعان داشت: با هدف تسهیل و تسریع در خدمت رسانی و کاهش زمان انتظار پاسخ دهی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، با برنامه ریزی که در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفت، دسترسی‌های لازم برای سامانه های مرتبط در شهرستان اخذ شد.   

وی اضافه کرد: براین اساس رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان و یا اعتراض به فرم ج قرمز آنان در این اداره انجام می‌شود و تا کنون برای۷۰۰ نفر از مراجعه کنندگان بررسی‌های لازم و اقدامات مقتضی انجام شده است.  

زرگری با اشاره به تامین زمین برای احداث ۴۲۶ واحد طرح محرومان (کریمان) این شهرستان، گفت: در راستای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، درخواست الحاق حدود ۳۸ هکتار در شهر اردستان، حدود ۶۴ هکتار در شهر زواره و حدود ۱۲ هکتار در شهر مهاباد به محدوده شهر داده شده است.  

وی بیان داشت: به منظور صیانت از اراضی ملی و دولتی شهرستان اردستان، هفت هزار مترمربع از اراضی که مورد تعرض فردی سودجو قرار گرفته بود رفع تصرف فوری و به بیت المال بازگردانده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان با اشاره به اینکه ارزش زمین فوق هفت میلیارد ریال بوده است اذعان داشت: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان در اراضی ملی، اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی به صورت شبانه روزی این اراضی را تحت نظارت و پایش قرار داده و به محض مشاهده هر گونه تخلف، تخریب و تصرف با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.