شناسهٔ خبر: 114640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای دومین بار در سال ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

برگزاری مراسم تحلیف مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی در استان اصفهان

مراسم تحلیف مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی در استان اصفهان دومین مراسم تحلیف و اتیان سوگند مهندسان جدید الورود در استان اصفهان با هدف آموزش بایدها و نبایدها در صنعت ساختمان به صورت غیرحضوری برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه آموزشی و مراسم تحلیف ورود به حرفه ۲۷۰ نفر از مهندسینی که به تازگی موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار شده‌اند با حضور امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عمار شهیر سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان این اداره‌کل، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مدرسینِ مباحث مرتبط با نظارت عالیه و خدمات مهندسی برگزار شد.  

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: تعداد ۲۷۰ نفر از مهندسین در دومین مراسم تحلیف سال جاری برای شرکت در برنامه غیرحضوری دعوت شده بودند که حدود ۱۸۰ نفر در این برنامه حضور یافتند.  

وی افزود: پروانه‌های اشتغال به کار صادر شده در هفت رشته مهندسی ساختمان (عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک) بوده است.  

شهیر با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و توجیه حداقل دانستنی‌ها برای مهندسان در کلیه صلاحیت‌ها اعم از «طراحی، نظارت و اجرا» اذعان داشت: در این مراسم بسیاری از مواردی که حاصل از شناسائی چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف عملکردی مهندسان و کلیه عواملی که در امر ساخت و ساز دخیل بوده و می‌تواند در شروع فعالیت حرفه‌ای ایشان منشأ ارائه خدمات مطلوب تر و حفظ سرمایه‌های ملی و حقوق کارفرمایان شود آموزش داده شد.  

وی اضافه کرد: مراسم تحلیف مهندسان جدید الورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه‌ای، قانون نظام مهندسی، کنترل ساختمان و انتقال تجربیات ارزنده انجام پذیرفت.  

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پاره‌ای از مسائل آموزش داده شده شامل اخلاق حرفه‌ای، نظارت عالیه، مباحث مالیاتی، حقوقی و فنی مرتبط با نظام مهندسی بوده که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنها است.  

وی بیان داشت: تدریس این مباحث با هدف افزایش آگاهی و دانش مهندسین در خصوص مهمترین مسائل، قوانین و مقررات، ضوابط نظام مهندسی و آماده سازی آنها برای ورود به حرفه مهندسی بوده است.  

شهیر ابراز امیدواری کرد: با توجه به رسالت حوزه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان و با شناسائی نقاط ضعف و آسیب شناسی‌های به عمل آمده بتوانیم گامی موثر و راهگشا در جهت آموزش حرفه‌ای و علمی مهندسان داشته باشیم.