شناسهٔ خبر: 114822 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی از پاکستان وارد سیستان و بلوچستان شد

ارائه گزارش وضعیت راه ها و طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی  در فرودگاه زاهدان آخرین گزارش وضعیت راه ها و طرح نهضت ملی مسکن این استان را ارائه دادند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مسیر پروازی پاکستان به تهران در فرودگاه زاهدان توقف ودر جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن و ساخت بزرگراههای استان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار به وضعیت راه های سیستان و بلوچستان اشاره و بیان کرد: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۷۱ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۴۲۱ کیلومتر بزرگراه احداث شده است و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۶۳ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

منصور بیجار افزود: به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای استان سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی افزون بر ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در دست ساخت است.

عطاء اله اکبری افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود ۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن استان پرداخت شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای اجرای هر چه سریعتر در  طرح جدید نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در استان زمین فراتر از برنامه چهار ساله یعنی برای ساخت افزون بر ۱۶۶ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

اکبری از عزم جدی استان جهت ساخت پروژهای نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین  قیمت ممکن خبرداد و گفت: سیستان و بلوچستان هم اینک در صدر استان های برتر کشور در تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد. 

ارائه گزارش وضعیت راه ها و طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به وزیر راه و شهرسازی

در این حضور درخواست های مشخص استان مطرح که از سوی وزیر دستورات لازم صادر شد.