شناسهٔ خبر: 116406 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

 افزایش ۲۰ درصدی داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی استان اصفهان

آزمون نظام مهندسی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته تعداد داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی رشد ۲۰ درصدی داشته است گفت: حدود ۷۰ درصد ثبت نام شدگان در جلسه آزمون حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی همزمان با سراسر کشور با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان برگزار شد.  

همزمان با دومین روز از برگزاری این آزمون‌ها، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در محل یکی از حوزه های امتحانی از روند برگزاری آزمون بازدید بعمل آورد.  

در حاشیه این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال پنج دانشگاه در سطح استان اصفهان میزبان این آزمون هستند اظهار داشت: در سطح استان اصفهان بالغ بر ۱۵ هزار داوطلب برای آزمون های ورود به حرفه مهندسی، کاردان فنی ساختمان، معمار تجربی و کارشناسی ماده ۲۷ ثبت نام کردند.  

وی با اشاره به تعداد مشارکت کنندگان در این آزمون‌ها اذعان داشت: تقریبا حدود ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان در سطح استان اصفهان  در محل‌های برگزاری آزمون حضور داشتند.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: امسال تعداد داوطلبان این آزمون ها نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است لذا تمهیداتی اندیشیده شد و به منظور کاهش سفرهای ناشی از آزمون، در استان اصفهان در شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر و میمه، کاشان، لنجان و نجف آباد حوزه‌های امتحانی داشتیم.  

وی با بیان اینکه حد نصاب قبولی آزمون برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی کسب ۵۰ درصد نمرات است گفت: نتایج آزمون حدود دو ماه آینده اعلام می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن آرزوی توفیق برای تمامی داوطلبان بیان داشت: با توجه به نقش تاثیرگذار مهندسان و کاردان‌های فنی و معماران تجربی در صنعت ساختمان، آزمون‌های ورود به حرفه به منظور ارزیابی توان علمی و حرفه‌ای ایشان تهیه و تدوین شده و امید آن است تمامی داوطلبان در قالب صلاحیت‌های مربوطه با تعهد و تخصص در انجام رسالت خود کوشا و پرتوان باشند.