شناسهٔ خبر: 116421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد: 

طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان به صورت لحظه ای کنترل و رصد می‌شود

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن بهارستان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با الگو و برنامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان، موارد کارگاهی این طرح در اسرع وقت بررسی، رصد و رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در راستای سرعت بخشی به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان در معیت استاندار اصفهان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از روند پیشرفت پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان بازدید بعمل آورد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان را با توجه به آمارها و احجام موجود، به چهار حوزه اصلی تقسیم کردیم تا به صورت متمرکز در هر حوزه اقدامات متناسب با آن انجام پذیرد.  

وی با بیان اینکه یکی از این بخش‌ها، مبحث نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان است که بالغ بر ۵۵ هزار متقاضی موثر دارد اذعان داشت: حوزه دوم و سوم به ترتیب شاهین شهر و فولادشهر بوده و نهایتاً چهارمین حوزه در نظر گرفته شده سایر شهرهای استان است.  

قاری‌قرآن بیان داشت: شیوه های اجرایی ما در بخش های مخلف استان برای این طرح به این صورت است که اولین سعی ما واگذاری زمین تحت عنوان گروه ساخت بوده و در بخش های دیگر که تعداد بیشتر است عمدتاً بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در بعضی شهرها تعاونی‌ها و انبوه سازان برای ساخت ورود پیدا می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح اسان اصفهان بیش از ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط بوده که عمده این افراد در سه حوزه اول قرار دارند گفت: برای اجرای این طرح نیاز به نگاه پروژه ای است و می‌بایست پروژه‌ها به صورت لحظه‌ای رصد و ساختاری برای کنترل در رده های مختلف داشته باشد همچنین لازم است مسائل و مشکلات به صورت مقطعی و در ابعاد مختلف بررسی و رسیدگی شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: براین اساس برای شهر جدید بهارستان الگویی را ایجاد کردیم که قابل تعمیم به فولادشهر و شاهین شهر است، در این راستا هر دو هفته یکبار جلسه‌ای را در محل کارگاه طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان با حضور نماینده سازندگان این طرح برگزار و مباحث و مشکلات آنان را به صورت ریزبینانه بررسی و مرتفع می‌کنیم.    

وی عنوان کرد: با این اقدام، مباحث وارد روندهای طولانی نمی‌شود و در اسرع وقت حل و فصل می‌گردد لذا موارد کارگاهی در این جلسات رصد و مواردی که نیاز به مصوبه شورای مسکن داشته باشد برای طرح در جلسه احصا می‌شود.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: برای سایر شهرهای استان نیز جلساتی را به صورت مداوم با بنیادمسکن انقلاب اسلامی داریم لذا این الگویی برای کنترل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان است.  

وی ابراز داشت: با این الگو و برنامه اجرایی به لطف خدا می توان در مدت زمان تعیین شده تعهدات استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن را به نقطه مطلوبی رساند.