شناسهٔ خبر: 118799 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تسهیل سفرهای دریایی در منطقه آزاد اروند/برنامه‌ریزی برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر

دریای خزر از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته می‌توان به برنامه‌ریزی برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر و تسهیل سفرهای دریایی در منطقه آزاد اروند اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

سواحل مکران از مهمترین محورهای پیشران توسعه کشور است

معاون اول رئیس‌جمهور سواحل مکران از مهمترین محورهای پیشران توسعه کشور دانست و گفت: در شرایطی که رقبای ایران به دنبال افزایش سهم خود از ترانزیت منطقه هستند، هر روز تاخیر در اجرای کارها می‌تواند رسیدن به اهداف را با کندی مواجه کند.

مطالعات مدیریت یکپارچه نوار ساحلی کشور، سند بالادستی مدیریت سواحل مازندران قرار گیرد/ برنامه‌ریزی برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر در دستور کار

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مسئولان استان مازندران خواست مطالعات مدیریت یکپارچه نوار ساحلی کشور ، سند بالادستی برای مدیریت سواحل این استان باشد.

تسهیل سفرهای دریایی در منطقه آزاد اروند/ از معافیت ۹۰ درصدی تعرفه تا تخصیص ۸۰ درصد سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری

در نشست کارگروه بررسی مشکلات اروند رود از معافیت ۹۰ درصدی تعرفه تا تخصیص ۸۰ درصد سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری مورد بررسی قرار گرفت.

حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی به مرز ۳ میلیون تن رسید

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی طی ۶ ماهه امسال را بیش از ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن اعلام کرد.

مناطق آزاد حلقه تقویت همکاری‌های ایران و تاجیکستان در حوزه لجستیک

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مناطق آزاد را فرصتی برای تقویت روابط حمل‌ونقلی و لجستیکی میان ایران و همسایگان دانست و از عزم تاجیکستان برای افزایش همکاری‌های ترانزیتی با ایران خبر داد.